De Amalfi kust

23 juli 2021 - Vico Equense, Italië

Na een nacht met iets minder slaapcomfort.

Geluidsoverlast, harde bedden, en daardoor slecht slapen. Was het tijd voor weer een reis dag. Om 7 uur in de auto op weg richting de Amalfi kust. Rond 5 uur kwamen wij aan op de camping, Kiki had weer een reisdag overleefd en de tent stond ook zonder discussie. Heerlijk, tijd om te eten, douchen en slapen.

De volgende ochtend werden wij wakker onder de citroenbomen met het geluid van zeemeeuwen. We werden rustig wakker met verse broodjes uit de camping winkel om in de ochtend te vertrekken naar Pompeii.

Pompeii is een excursie wat je doet omdat je er toch eigenlijk wel heen moet als je in de buurt bent. Het is wel bizar om te bedenken dat een heel dorp ondergelopen is met lava van de vulkaan en dat er mensen zijn die dit niet hebben overleefd. Een hoop oude stenen maar waar je zeker wel een beleving van kan maken over hoe dit dorp eruit heeft gezien. Sommige delen zijn beter in tact dan het andere maar het laat je ook wel weer goed zien hoe primitief mensen vroeger leefde. Kiki vond pakkertje spelen tussen de oude stenen toch een stuk interessanter! Pompeii is ook wel een soort doolhof waar je makkelijk uren in kan verdwalen. Wij wilde toch ook nog wel heel graag de gemummificeerde mensen zien maar Kiki was er eigenlijk wel klaar mee. Nog een kleine zoektocht maar het is heel vreemd om te zien in wat voor positie en met welke emotie deze mensen zijn bedolven onder as. Sommige knuffelend maar ook in de positie om nog we te kunnen en slapende kinderen. Zeer indrukwekkend! Daarna terug naar de camping, een klein dutje en op naar het strand. Daar hebben wij nog heerlijk de middag gezwommen en geluierd. Morgen een boottocht langs de amalfikust.

Om 09:15 stonden wij braaf aan de haven maar Italianen hebben allen tijd. Eerst nog een stop langs Sorrento, om daarna door te varen naar Positano. Volgens heel internet het mooiste stadje van de Amalfikust. Eerlijk waar het aanzicht is prachtig en het stadje heeft heerlijke struin straatjes maar het is ook wel een dorpje wat vreselijk gemaakt word via instagram en dergelijke. We eindigde met een heerlijk kopje koffie en een citroensorbet. Letterlijk een verse citroen gevuld met sorbetijs! Heeeeeerrrrllliiiijjjkkkk!!!!! Nog een klein duikje en op naar Amalfi. Onze Kiki kanjer hing wat bij papa en mama, ging nog een trapje op en af en keek nog een barpapa filmpje. In Amalfi struinde wij weer door de typische Italiaanse straatjes, branden wij een kaarsje in de prachtige Duomo en maakte wij nog wat plezier in de zee of zoals Kiki zou zeggen: motorboot doen of hoepla lucht! Jim haalde nog een visje en terug op de boot richting de camping. Kiki was moe en viel heerlijk in slaap bij papa. Het was een lange dag en een lange bootreis. Moe maar voldaan kwamen wij aan op de camping, er werd nog wat gegeten en daarna werd er al snel weer geslapen. Een conclusie van de Amalfikust:

Als je er bent dan moet je er zeker naar toe en genieten van de pracht bergen, de Italiaanse straatjes en de blauwe zee! De Amalfi heeft veel meer te bewonderen dan deze twee plekjes en ooit zouden wij nog wel een keer echt goed de Amalfi kust willen ontdekken maar voor nu was het goed en hebben wij toch een glimp kunnen opvangen van weer een mooie Italiaanse kust!

Nog één druk dagje, Napoli en daarna even helemaal niks…