Floridaroadtrip - The Everglades

24 juli 2018 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Juli 2018 - De zomervakantie is begonnen dus het is tijd dat Jim en Ananda weer naar de andere kant van de wereld vertrekken. Dit jaar staat Florida op het programma.

Zaterdagochtend, een vliegtrip naar Madrid en dan naar Miami. Een vlucht met veel turbulentie en gekke mensen aan boord. Een niet geheel ontspannen vlucht. Toch na 12 uurtjes aangekomen in Miami. Het ging allemaal zeer rap en dat was fijn, bagage ophalen en naar de auto verhuur. Daar aangekomen hebben wij met ons liefste gezicht om een upgrade gevraagd en daar was onze convertibele mustang. Pure porno zoals wij dat noemde.

Daar gingen wij dan, dak open en gassen maar op naar het hotel. Een uurtje later kwamen wij ik Florida City aan, bezweet, vermoeid en hongerig. Want zelfs in de avond is 35 graden. Inchecken, koffers naar de kamer en eten. Onze eerste Amerikaanse maaltijd werd genuttigd. Douchen en naar bed, wij werden gelukkig niet erg vroeg wakker, er was een goede nacht gemaakt.

Zondag 22 juli - Vandaag stond een deel van de everglades op het programma. Een kleine pitstop bij meneer Wally Walmart (wij hebben alleen broodjes gehaald) en op naar Coopertown. Daar stond de eerste excursie op het programma, een airboat tour. Een zeer aangename ervaring, door de mangrove crossen en op zoek naar alligators en die hebben wij gevonden. 3 wilde alligators gespot, wat een ervaring om die plots naast je boot te zien zwemmen. Travis was een gekke tourleider, grapjes maken, educatief en maar schreeuwen om zijn alligators. ‘Hup, hup, gator’. En serieus ze kwamen ook nog. Na de tour hebben wij het meeste schattige 1 jarige alligatortje vast gehouden, hij was zo cute!

Na de tour zijn wij door gereden naar shark valley. Er zijn fietsen gehuurd en jawel er werd 24 km gefiets. Het eerste deel was prachtig maar ook een beetje saai. Het was vooral erg warm en benauwd, daar moesten wij wel even aan wennnen. Aangekomen bij de observatie toren spotten Jim nog een alligator, zo vet!  Uitwaaien, broodje eten en op naar de fietsen voor de laatste 8 mile. Dit was een stuk mooier fietsen maar wel pittiger. Windje tegen, iets verder dan we dachten en bloedje heet maar wij hebben het gehaald en het was een zeer toffe ervaring! Hierna zijn wij naar een indianen village geweest, veel geld voor bijna niks. De tour was leuk maar na de alligatorshow zijn wij vertrokken. Het moest een educatief iets zijn, terwijl het eigenlijk een Amerikaanse jonge jongen was die even stoer met een alligator ging stoeien. Plaats vervangende schaamte en ontzettend zielig voor deze beesten..!!! Wij zijn vertrokken. Op weg naar het hotel...

Aangekomen in het hotel, bikini aan en lekker zwemmen. Heerlijk overgooien met een balletje en daar was de eerste keiharde onweersbui. Onderweg naar de everglades hadden wij ook al even een Florida’s buitje ervaren maar nu stonden we erin. Vijf minuten lang keiharde regen en onweer oftewel het zwemmen was klaar. Douchen, mooi aankleden en eten bij Olive Garden. Door onze reis met onze Amerikaanse vrienden, wisten wij dat je hier heerlijk Italiaans kon eten en zo geschieden het. Een fijn Italiaanse maaltijd en daarna shoppen bij Wally Walmart. Ananda is trots, een kleine buit, waarvan meer dan de helft snacks waren. Zoals Jim zei: ‘kunnen wij ook weer afvinken’. Toen was het bedjes tijd.

De volgende dag weer lekker ontbijten met pancakes with banana en weer op naar de Everglades. Deze dag een ander deel, wij hoopte op een kano ritje maar aangekomen bij het vistors center was een dooie bedoening en onweer in de lucht. Ananda ging toch echt niet het water in maar daar plots in het water een gator. Het blijft toch wel een ongelooflijk fenomeen om deze beesten in het wild te zien. Nu ging Ananda zeker het water niet meer in. Er was toch een zekere alertheid de gehele dag haha...

Niet kanoën dus maar wel een aantal prachtige wandelingen. Wat de everglades aangeeft als wandelingen van een uur waren Jim en Ananda er binnen een halfuur doorheen. Zeer verbaasd vroegen wij ons af waar deze inschattingen vandaan kwamen. De leukste wandeling was op het einde, hier hebben we schildpadden gezien en weer twee alligators, het totaal staat nu op zeven. Na deze wandelingen moest er even een fotosessie bij de ingang gehouden worden en toen weer op weg naar het hotel. Op de terug rit werd er een pitstop gemaakt bij ‘Robert is here’ een locale beroemde fruit stand met overheerlijke milkshakes. Wij zijn voor de beroemde Key Lime milkshake gegaan. Och wat heerlijk en je proeft dat het puur natuur is en zonder toegevoegde troep.

Aangekomen in het hotel was het tijd voor een uurtje regen en donder. Na het uurtje was het zwemtijd, even lekker overgooien met een balletje, tot het weer begon te donderen. Hup, zwembad uit en douchen en aankleden. Op de planning shoppen, de outlet viel tegen dus de buit ook. Wat bbq vlees naar binnen en naar bed want Key West, we komen eraan!

1. Jetty:
    25 juli 2018
    Hi Ananda en Jim
    Wat een heerlijke vak leuk om de verhalen weer te lezen
    Liefs en nog veel reis plezier Ron en Jetty
  2. Margarita_L:
    25 juli 2018
    Wat een paar mooi dagen hebben jullie al en spannende momenten
    Ya Ananda ik zou ook niet meer zwemen met al die groote besten daar 🐊🐊🐊
    Nog veel reis plezier 🤗🤗🤗💋
  3. Trina:
    26 juli 2018
    i bet if i could read any of this, it would be amazing!!!
  4. Jeannette:
    26 juli 2018
    Heel veel plezier!
  5. Hans Postma:
    27 juli 2018
    Dag beide, altijd weer leuk jullie verhalen. Wij genieten hier van de warmte, al is het af en toe bijna te warm. Veel plezier!