Floridaroadtrip - Orlando

2 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Op weg naar Orlando begon de lucht wat meer open te trekken en omdat wij gelukkig eerder in de airbnb terecht konden reden wij met de juiste keuze richting Orlando.

Er werd eerst nog even gestopt bij een outlet. Er werden nog wat aangename spullen gekocht en toen was het etenstijd. De ihop zat om de hoek dus tijd voor pannenkoeken!!!! Hierna snel naar de airbnb. Wij werden onwijs aardig ontvangen en konden zelfs nog even een duik nemen in het zwembad. Hierna lekker naar bed. Jim viel langzaam in slaap en Ananda keek nog even naar de disneyfilm CoCo. De volgende morgen werden wij wakker met een heerlijk zonnetje. Wat wilden gaan doen wisten wij niet maar de mensen van de airbnb kwamen met een tof idee.

Fietsen.. Alweer haha. Een super leuke route door kleine old Florida dorpjes. Er is weer zo’n 24 km gefietst met prachtig weer. Lunchen, een duikje in het zwembad en op naar downtown Orlando. Dit was best pittig aangezien het met stortregen naar beneden kwam. Daarnaast was Orlando eigenlijk niet heel leuk... Na een koffie bij de starbucks en het maken van een plan, liepen wij een rondje om Lake Eola. Het heeft wat weg van central park maar het is het niet.. Er werd doorgereden naar disney springs, konden wij alvast inkomen. Disney springs is een plaats met winkelens, restaurants, bioscoop en het disney gevoel. Er werden wat winkels bekeken, noodels gegeten en een snoep Minnie en toen was het bed tijd want morgen ging vroeg de wekker.

Om 07:00 ging de wekker en maakte wij ons klaar voor een dag Disney. Er waren drie fastpass kaarten aangeschaft, waardoor wij snel door de attracties heen konden. Om 09:00 liepen wij Disney in en was het meteen al een geweldige dag. Snel door naar Big Tunder Mountain. De eerste achtbaan zat er op. Daarna door naar de Splash Mountain. En zo zijn wij heel Disney door geweest. Dit jaar geen foto’s met Minnie of Mickey maar 11 attracties, waarvan de langste wachtrij 90 minuten was. Was een leuke achtbaan maar door de fastpass een beetje oneerlijk verdeeld. In de avond nog gekeken naar de prachtige vuurwerk show en toen naar huis. 13 uur Disney was genoeg en met een voldaan gevoel reden wij richting Ome Donald om nog even een hamburger te eten voordat wij gingen slapen.

De volgende ochtend werd er uit geslapen en was het lichaam moe van 13 uur Disney. Geen rare dingen vandaag, lekker ontspannen bij het zwembad en helemaal niks. Later op de dag zijn wij nog even naar Nike gegaan maar nieuwe schoenen vinden, daar zijn wij helaas niet ingedaagd. Nog even naar de sephora en daarna eten bij Olive Garden. Och heerlijk.... Dit is toch wel één van de betere Italiaanse restaurants in Amerika...

Daarna moest de koffer ingepakt worden want morgen zouden wij vroeg de auto in stappen om Orlando dag te zeggen en ons te verheugen op de cruise richting de Bahama’s.. Zon, wit strand, blauwe zee, palmbomen en elkaar.