Toscane

5 augustus 2021 - Castiglion Fiorentino, Italië

Na ons avontuur en familie tripje in Umbrië, had Ananda een heerlijke boerencamping uitgezocht. Een kinderboerderij, trampoline, een zwembad en vers gebakken brood in de ochtend. Snel de tent opzetten en nog even een klein duikje in het zwembad. We hadden nog wat pasta over die Kiki samen met Monique had gemaakt en het smaakte nog heerlijk. Daarna lekker slapen en morgen…. Ouderwets shoppen in een outlet.

De volgende ochtend kwam er een heerlijk vers afgebakken broodje, nog warm in de zak onze kant op. Dat was smullen! Rond een uurtje of 10 vertrokken wij naar de outlet en een uurtje later waren de eerste aankopen gedaan. Even ouderwets ‘Amerikaans’ shoppen maar dan Italië. Kiki viel uit eindelijk in slaap waardoor wij heerlijk samen hebben kunnen lunchen. Daarna weer terug naar de camping, eerst nog even boodschappen, zwemmen, eten en naar bed. Morgen Cortona.

Ananda had niet een geweldige nacht achter de rug en Kiki was ook met het verkeerde been uit bed gestapt dus de planning veranderen. We deden even een ochtend rustig aan, zwemmen, beetje opruimen en vooral even bijkomen. Kiki ging slapen, Ananda een beetje hangen en Jim pakte de mountainbike en ging heerlijk een rondje fietsen door de wijnvelden. Daarna opfrissen en in de auto richting Cortona. Een stadje boven op de berg, heel modern tegenwoordig maar we konden een deel met de roltrap naar boven. Het struinen begon met een ijsje, die bij het naar buiten gaan al half gesmolten in je handen lag. Snel opeten dus en daarna lekker struinen. Italië heeft heerlijke dorpjes om doorheen te struinen en te genieten van de cultuur en natuur. Kopje koffie en wat galerie bezoeken. We hebben getwijfeld over een mooi kunstwerk maar uiteindelijk toch besloten om het te laten hangen. Nog een klein kopje koffie met gebakje en weer rustig naar de camping.

Op de camping konden wij heerlijk home made Italiaans eten. Dat hadden wij geregeld voor onze laatste avond op de camping. Kiki een soepje en naar bed. Papa en mama op date! Ananda een mooi jurkje aan want de buik werd ook groter en Jim ook netjes gekleed maar wél met slippers. We hebben genoten van een heerlijk vers Italiaans diner met de groente uit de eigen moestuin. We vonden het jammer dat wij niet nog een extra nachtje konden blijven! Ondertussen spraken wij over een naam voor spruit 2, hoe de vakantie ging met een peuter en wat onze verdere vakantie plannen waren…

De volgende ochtend zouden wij weer de auto ingaan richting? We hadden nog geen idee! In ieder geval hebben wij tot nu toe heerlijk genoten van Italië en ons gezin van 3, op naar het volgende avontuur!