Eerste dagen Coté da'zur ✌

8 juli 2015 - Nice, Frankrijk

Zo, dat was een autoreis. 13 uur vol gas en gaan. Op naar de Franse zon. Om 18:00 zijn wij vertrokken uit Amsterdam en vijf uur later waren wij in Luxemburg ☺️. Een voorspoedige reis, tot driekwartier voor de camping. Toen ging ineens het moterwaarschuwingslampje branden. Zoals een echte man dat doet, ging ik wel even op onderzoek uit en zat Jim in de stress. Ach, het komt wel goed en we zijn door gereden naar de camping. Daar kwamen wij rond 10:00 aan en hebben de tent opgezet, spullen uitgepakt en zijn vertrokken richting strand. Daar hebben wij heerlijk in de zon geslapen, lekker gezwommen en van de zon genoten. Daarna weer terug naar de camping, lekker nog even naar het zwembad, douchen en wat eten in het restaurant en daarna oogjes toe.

De volgende dag zijn de auto in gestapt en naar Cannes vertrokken. En in Cannes, kan alles . De woordspelling ging lekker de dag door.. Na lekker rond gebanjerd te hebben in de stad, hebben wij de boot gepakt en zijn vertrokken naar het eiland St. Marguerite. Prachtig eiland, lekker gewandeld en toen een frisse duik. Heerlijk en het mooiste in het water met een boot je drinken kopen. ToppieJoppie..!!! Na een paar uurtjes weer richting Cannes, even de winkeltjes bekeken en daarna nog een uurtje op het strand. Toen was het weer tijd om richting de camping te gaan. Ik heb mijzelf nog even te kijk gezet als een echte filmster op de rode loper van HET filmmuseum en ben natuurlijk op de foto geweest met de prachtige Marilyn Monroe muurschildering. Boodchappen doen en rijden maar, ik ben zelf in slaap gevallen en ben door mijn lieftallige wederhelft veilig naar huis gebracht. Jim heeft heerlijk pasta gekookt en zijn daarna fris en fruitig ons bedje in gedoken, want de volgende dag was het tijd voor Nice.

Vroeg uit de tent en op naar Nice. We moeten eerst nog even langs de garage maar niks aan het handje en van de week even rustig alles bekijken.. Dus op naar Nice, auto in de garage en gaan. Hup over de 6km lange promonade naar de andere kant van Nice. Een kopje koffie in de oude stad en lekker verder slenteren. Om 15:00 hebben wij een heerlijk boottocht gemaakt en hebben wij allemaal mooie dure villa's gezien van prinsen, koningen, rolling stones en james bond. Daarna was het tijd voor ijs bij de beroemde Fericcino's. Jim had lavendel en catus ijs en ik rozen en kindermaxi ijs. Jammie! Oh en het mooiste, gratis uit de parkeergarage en nu op de camping met lekkere franse kaasjes, worstje en soep en straks POOLPARTY!!!!! en morgen op sjiek naar Saint-Tropez....