Fancy Pancy in Saint Tropez

11 juli 2015 - Saint-Tropez, Frankrijk

Daar ging wij dan, zes uur in de ochtend vertrekken naar Saint Tropez. Jim had van Juf Irma gehoord dat wij echt vroeg weg moest om file te vermijden. Ik dacht bij mijzelf wij lijken wel gek maar om zes uur zaten wij in de auto. Aangekomen in Saint Tropez natuurlijk geen file te bekennen. We hebben heel wat heen en weer gereden, zonder file..!!!

We gingen even fancy doen vandaag dus op naar de beroemde beachclubs. Eerst hebben wij een rondje gelopen op Tahiti beach. Dit is het 'normale' strand met beachclubs. Dan heb je 5 km. verder op het Pampellone strand waar alle beroemde mensjes zitten. Aangezien wij naar Le Club 55 wilde maar het nog achterlijk vroeg was, zijn we terug gereden naar het centrum. Wij hebben daar de auto neer gezeten en hebben ontbeten. Het dure dagje begon maar vandaag maakte dat niet uit. Jim had een omelet en ik een pannenkoek. Helaas zat er glas in mijn pannenkoek, doodeng. Ik kreeg een nieuwe en daar zat gelukkig geen glas in. Na het ontbijten zijn wij het stadje verder in gaan lopen. Super schattige straatjes met hele dure winkels.

Nadat wij een stukje gelopen hebben zijn wij weer richting het strand gegaan en natuurlijk géén file. Een stel idioten zijn wij.... Op naar Le Club 55. We hadden het gevonden maar we hadden moeten reserveren dus wij 'normale' Nederlanders konden niet zomaar daar gaan liggen dus hup terug naar Tahiti beach. Daar zijn wij gaan liggen bij Moorea. Bij elke tent moet je reserveren en anders mag je op de achterste bedjes gaan liggen. Wij lagen daar prima... Moorea is een fancy club en is gezien en gezien worden. Het water was daarin tegen koud, koud, koud. Na de hele dag op het strand, zijn wij het eind van de middag terug naar het stadje gegaan... We hebben de auto geparkeerd en hebben wat winkeltjes bekeken. Later zijn wij op weg gegaan naar de Citadell van Saint Tropez. Je zou denken dat het iets minder warm zou zijn maar het was nog steeds bloedjeheet. Lekker bloedjeheet een aantal trappen op maar het uitzicht was prachtig. Jim wilde heel graag mosselen eten dus bij de haven hebben wij een hapje gegeten. Jim had heerlijke mosselen, ik een salade maar de mosselen waren zo lekker, dat ik mosselen ging pikken en spijt had dat ik geen mosselen had (ik ben helemaal geen mosselen eter). Nadat we gegeten hadden, liepen wij terug via het stadje om het mooiste plekje van Saint Tropez te ontdekken. Een winkel vernoemd naar mij oftewel een winkel genaamd Ananda. Super cool, stond ik dan super toeristisch met een vette glimlach. Uit eindelijk ben ik de winkel in gelopen om te vragen of ze ook tasjes hadden van de winkel. Die hadden ze, de madame dacht eerst dat het mijn nicknaam was maar naar wat uitleg en het showen van mijn ketting vond ze het bijzonder. Ik kreeg een prachtige tas (met een hele stomme/lelijk met parelkettingde hond erop ), maar wel het leukste souveniertje ooit...!!!

Na het eten was het tijd om te vertrekken uit Saint Tropez en bijna tot aan de snelweg in de file te staan. Vermoeiend!!!!!!!