Monaco - Monte Carlo

11 juli 2015 - Monaco-Ville, Monaco

The name is Postma, Ananda Postma, Sprenger, Jim Sprenger (Vendredi, 10 julliet 2015)

Na een korte pitstop in Puget, de gele Mazda moest gecontroleerd worden, werd er met een blij gezicht richting Monaco gereden. Monaco, het land van dure auto's, de Monte Carlo wijk, het F1 stratenparcours en nog heel veel meer.

De TomTom was ingesteld op het Casino de Monte Carlo en dat hebben we geweten. Na een voorspoedige reis tot het prinsendom hebben we er een uur over gedaan om onze gele 'Rolls Roys' ergens op een plekje in de parking te gooien. Maar het was het allemaal compleet waard. Eenmaal uit de auto begon het genieten van luxe en rijkdom.

Gelukkig hadden wij onze wandelschoenen aan. Het was een lange tocht te voet van de luxe wijk van Monaco naar de nog luxere wijk van Monaco. Le Rocher, bekend van het paleis van prins Albert, met zijn net iets te mooie Zweedse blonde vrouw. Wij zijn nog steeds verbaast hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft. Na het missen van 'changing the guards' (dat hadden we immers een half jaar geleden al gezien) hebben we een kaarsje gebrand in de kerk en zijn we naar het mussée de Oceania geweest. Waar Ananda dolfijnen heeft gezien. Jim zag ze wel, maar toch ook niet.
Daarna kwam er iemand op een goed idee om voor de terugweg de bus te pakken. Erg handig en leuk dat wij daarmee door de beroemde tunnel van het F1 parcours gingen, dat is waar ze de toerenteller even vergeten en alleen maar gas geven.

Bij het casino de Monte Carlo aangekomen zijn we er naar binnen gegaan. De €10 entree was het meer dan waard. Het was echt een bezienswaardigheid om binnen te kijken. Je word meegenomen in je leukste James Bond-film. Alleen jammer dat er bij elke beweging richting de camera van je telefoon een bewaker op je afkwam. Er mochten absoluut géén foto's gemaakt worden. Uiteindelijk, na een uur wachten, kwam er zo'n mannetje die dat balletje ging draaien. Het viel een beetje tegen, want er waren twee tafels black jack en twee tafels roulette. Maar het gokken was kort en niet krachtig, maar wel leuk om een keer gedaan te hebben. Toch hebben we er leuk souveniertje aan over gehouden.
Na het gokken heeft Ananda haar ijsje bij Café de Paris geïncasseerd, die zij gewonnen had met een weddenschap over synchroonzwemmen. Of is het nu sychroomzwemmen?
En als klap op de vuurpijl zijn wij vol bewondering gaan genieten van de dure, luxe en te mooie auto's die daar stonden.
Al met al, een relaxed dagje van rijkdom en luxe. Dat is aan ons wel besteed.

Punt klaar uit...! En dan nu snel naar Italia. Bon giorno, et a bientôt France!

1. Hans Postma:
    12 juli 2015
    Lekker decadent allemaal! Op naar de pasta.
  2. Olga Muijs:
    12 juli 2015
    Ha Ananda en Jim,

Wat een verhaal en wat een contrast met onze vakantie.

Leuk hoor de verschillende plekken, ben benieuwd waar het ijs het lekkerst is.

Xlx de muijsjes
  3. Hans Postma:
    13 juli 2015
    Dus het was eindelijk fancy Pency heerlijk lekker decadent voor een student
    Geniet maar lekker

Kus mama