Juventus - Milaan

17 juli 2015 - Milaan, Italië

Jaaaaa, een reisje naar Turijn rijn, rijn, jaaaa, dat vinden wij zo fijn, fijn, fijn...
Dat viel dus tegen. Een heerlijke Franse week lieten wij achter om verder te genieten in Italië. Op naar Turijn voor de mooie voetbalclub Juventus. Jim wilde daar graag heen en Ananda is ook een voetbalfanaat dus op naar Juve..! Een autorit van ongeveer 2,5 uur. Jim reed en Ananda die lag weer eens te knikkebollen. Super gezellig. De foute muziek ging op genoemd 2Ulimeted, Linda, Roos en Jessica en de heerlijke Italiaanse radio. Aangekomen bij het Juventus stadion, is dat hele stadion omringd door een winkelcentra met hoge muren. Vol goede moed gingen Jim en Ananda naar binnen voor een stadiumtour maar wat, de volgende stadiumtour was pas over 2 uur. Super kansloos dus geen stadiumtour bij Juventus. Dan maar het Juve museum. Ook leuk, vooral het zien van de Nederlandse grootheid Edgar Davids. Alleen de Juve ervaring viel tegen oftewel zoals Jim zou zeggen..... (dat kan beter niet herhaald worden). Arriverdeci Turijn, op naar Milaan.

Een kort tripje naar Turijn, om met 130 naar Milano te rijden. Aangekomen in Milaan hebben wij een heerlijk hotelletje gevonden midden in het centrum. Top.! Even slapen in een bed en wat koelte tijdens de nacht. De auto staat geparkeerd, andere kleertjes aan en de stad in. Heerlijk door Milaan slenteren, winkeltjes bekeken, nog meer slenteren en voor Jim naar DE bianchi winkel. Het fietswalhalla voor Jim. Fietsen van teveel geld, shirtjes, en andere hebben dingetjes. Jim heeft een mooi shirt gekocht. Na het uitgebreid bekijken van de winkel, hebben wij koffie gedronken in het bianchi cafe. Het was de lekkerste koffie die wij in Milaan hebben gedronken en voor maar 2,80 in totaal. Omdat Jim verslaafd is aan het verzamelen van koffiekopjes, is er een bianchikopje gekocht. Er zat helaas geen bianchi lepeltje bij maar dit zat ineens in de tas. Oeps!
Na dit avontuur hebben wij midden in de beroemde Galleria, bij een prachtig mooi restaurant is er gegeten. De obers liepen in pak, de broodjes bleven komen, en nog meer van die dingen. Jim had calzone en Ananda risotto. Wat was het lekker :-). Wijntje, koffie, tiramisu, alles erop en eraan. We werden geholpen door super vriendelijk en behulpzame ober, wat de ervaring nog leuker maakte. Na het eten nog even lopen en genieten van Milaan. Daarna bedtijd in een heerlijke koele kamer. De volgende ochtend douchen, aankleden en hup de stad weer in. Op naar de Duomo, Ananda had te korte kleren aan dus die moest een kimono kopen om haar zelf te bedekken. 250 treden werden er gelopen om de Duomo te beklimmen, wat een toch maar ontzettend mooi. In de Duomo zelf werd er een mis gehouden, prachtig om mee te maken. Na de beklimming van de Duomo, was het tijd om te shoppen. Winkeltje in, winkeltje uit, nog wat souveniertjes en de auto in richting de natuur....