Lago di Como

22 juli 2021 - Como, Italië

Na een heerlijke nacht, met zijn drieën in één bed werden wij ontspannen wakker. Gister zat de stress er aardig in na de bergetappe met twee bergbeklimmingen van de hoogste categorie. 2200 en 1800 meter stijgen en dalen met regen, wind, mist en sneeuw. Goed dat was gister!

Vandaag kwamen wij bij ons eerste geplande hostel aan, aan het Como meer, midden in de stad Como. We kwamen daar lekker vroeg aan zodat we daar twee goede dagen hadden. Het Como meer zat bij Jim in zijn herinnering als een prachtig mooi uitzicht, waar een brommertje de berg op kwam rijden met vers gemaakt ijs.

Nou nu in een andere rol was het minstens net zo mooi. Een draaimolen hier, en daar een treintje in. Hoppa daarna nog even op de trampoline. Niks was te gek. Let’s go! Het plezier van een kind!

Ondertussen liepen we ook het toeristische oude centrum in waar wij een heerlijke eerste pizza en pasta gegeten hebben. Kiki en Ananda gingen hun eerste schoonheidsslaapje doen en Jim had zijn eerste tour langs een voetbalstadion. Dat doet hij eens per vakantie, die kon hij meteen afvinken. Een stadion aan de oevers van het Comomeer. Ansichtkaart waardig. Jammer dat hij niet binnen kon kijken. Maar hij zag het helemaal voor me. Como uit, altijd lastig.

Na de middagtuk van vrouw én dochterlief hebben we de jazzbar van Como nog even onveilig gemaakt met een heerlijke peroni, virgin cocktail en appelsap. Waarbij de kaasjes en olijfjes een overheerlijke toevoeging van de 5 uur snack waren. Op naar boven, met de kabelbaan. Daar lag Brunate. Een prachtig bergdorp, hier konden we over Como kijken en dat vonden wij meer dan de moeite waard.

De volgende dag gingen we met de eerste boot naar Bellagio. Een dorp aan het Comomeer. Ananda had opgezocht dat we naar een tuin moesten gaan, met allerlei soorten flora en fauna. Zelfs de sequoia bomen uit California kwamen even langs. Prachtig park en leuk om door heen te lopen. Daarna gingen we iets doen wat Jim normaal gesproken nooit zou doen. Maar tijdens een bezoek aan Manchester deed ik dit ook per bus. Het bootavontuur was qua uitzicht niet alleen genieten maar ook het op vakantie gaan met een peuter is een nieuwe ervaring. Onze kanjer vond de boot maar wat leuk om pakkertje op te spelen of de trap op en af te lopen.

Na het boot avontuur gingen we in een treintje het dorp door. Hoe toeristisch wil je het hebben. Heel erg toeristisch graag. Nou. Hop on en go! Na het treintje door het dorp, gingen we heerlijk lunchen en het zal je niet verbazen, drie keer pasta graag en daarna een gelato a fragola en Ciao Bella Bellagio. Weer met de boot terug. Wat een heerlijke dag aan en op het Lago di Como.

De volgende dag kwam er een lange dag reizen aan dus we zijn vroeg naar bed gegaan. Zodat we vroeg op konden staan. Want we moesten van Noord Italia naar het Zuiden en dat is een lange tocht. Op naar de Amalfi kust!