Brisbane, Brisbane en Steve Irwin

9 juli 2014 - Brisbane, Australië

Op zondagmorgen 6 juli in alle vroegte, terwijl het Nederlands elftal net begon met spelen, gingen wij op weg naar Brisbane. Omdat de Gold Coast Marathon was moesten wij om half 6 al vertrekken. Na ongeveer een halfuurtje rijden zijn wij op een driver rustplaats nog twee uurtjes verder gaan slapen. Rond 8 uur werd ik wakker en hoopte ik op een mooie winst van ons oranje. Ik smste mijn zusje en kreeg van haar vriend het antwoord dat zij nog bezig waren, gelukkig kregen wij later te horen dat oranje met de penalty reeks hadden gewonnen! Go Nederland! Het was tijd voor koffie en ontbijt, wij zijn een stukje gaan rijden en voor de Aldi, aangezien wij nog boodschappen moesten doen hebben wij ontbeten. Hierna zijn wij doorgereden naar Brisbane. Rond 10:00 kwamen wij aan op de camping in Ashgrove, dit ligt een paar kilometer buiten Brisbane. Hierna stapte wij de camper weer in om Brisbane te verkennen, eenmaal aangekomen was het beter op met de bus te gaan. Wij zijn weer terug gereden en hebben de bus gepakt. In het centrum van Brisbane zijn wij uitgestapt en hebben wij wat gewandeld en winkeltjes bekeken. Tijdens deze wandeling heb ik een overheerlijk stuk chocolade taart gegeten en Tijmen een vanille cheesecake. Na deze lekkernij zijn wij gaan lopen naar de Botanic Gardens van Brisbane. Super mooi park langs de rivier van Brisbane. Na een kleine wandeling, hebben wij de bus terug naar de camping gepakt.

Maandagochtend 7 juli, ging wij op weg naar de autobarn van Travellers. Wij hadden wat problemen met de camper en een aantal kapotte spullen. Na een uurtje vertrokken wij weer en konden wij de camper weer op de camping zetten en de bus naar Brisbane pakken. Aangekomen in Brisbane hebben wij de City Sights bus gepakt. Dit is een soort Hop On, Hop Off bus. Onze eerste stop waren de Botanic Gardens boven op de berg. Dit is een andere garden, deze heeft een planetarium die helaas gesloten was. De rest van de garden viel een beetje tegen. Wij zijn weer op de bus gestapt en zijn in de buurt South Banks uitgestapt. Hier heb je een city pool. Super grappig, midden in de stad heb ineens aan de rivier, een strand. Na een stukje verder wandelen, zijn wij in de Brisbane Wheel gestapt. Een reuzenpadden waarmee je 360 graden uitzicht hebt over Brisbane. Dat was erg leuk om te doen, weer in de bus en op naar ChinaTwon. Dit was een beetje saai, ik had trek dus een zak kroepoek gehaald en op de bus naar de camping gestapt. Het waren twee heerlijke dagen in Brisbane.

Dinsdagochtend 8 juli, zijn wij vertrokken naar de Australia Zoo. De dierentuin van Crocodille Hunter Steve Irwin. Dit werd één van de beste dagen van deze reis. Ik ging vandaag met een koala knuffelen. Om 10 uur kwamen wij aan bij de zoo, nadat ik mij aangemeld had konden wij de krokodillen gaan verkennen. De dierentuin zelf is groot maar er zijn niet heel veel dieren. Overal zie je Steve Irwin voorbij komen, dit is raar. Hij is al bijna 10 jaar dood maar als je daar rond loopt, heb je het gevoel dat hij zo het crocoseum in kan komen lopen. Na een wandeling tussen de kangoeroes, die je allemaal kan aaien, en een wandeling tussen de koala's, was het tijd voor de grote wildlife show in het crocoseum. De show begon met papegaaien, kakatoe's en roofvogels. Daarna was het tijd voor de krokodil Mossman. Dit was zo gruwelijk en daarnaast ook ontzettend leerzaam. Na de show zijn wij doorgelopen naar het Africa deel waar zij een baby giraffe hadden. Te schattig en alle andere vrouwelijke giraffe waren allemaal zwanger. Om half 2 was het dan tijd, samen met een medewerker van de dierentuin liepen wij naar de Koala walkabout. Hier kwam een andere medewerk met koala Edna, vernoemd naar Dame Edna aangelopen. Ik kon niet stoppen met glimlachen. Het was eerst tijd voor een korte knuffel om wat foto's te maken. Hierna konden wij lang knuffelen, er waren nog drie andere mensen bij en die liet ik als eerste gaan. Uiteindelijk waren die mensen er snel klaar mee en heb ik helemaal alleen met allemaal jaloerse mensen er omheen nog een halfuur met Edna in mijn armen gestaan. GEWELEDIG!! Ik was zzzoooooo gelukkig! Dit was en grote wens die uit kwam.  Om half 3 zijn wij nog naar een andere krokodillen show geweest. Dit was meer een voorlichting over hoe om te gaan met krokodillen en waar je ze tegen komt in Australië. Daarna was het tijd voor een rondje alligators, slangen en hagedissen. Hierna kon ik mij fotomagneet en uitgeprinte foto ophalen en was het tijd om naar een camping te gaan. In Landsbrough hebben wij boven op een berg overnacht en hebben wij sinds een paar nachten weer warm geslapen :-). Dan is het nu tijd om te vertrekken naar de Sunshine Coast....

1. Hans Postma:
    9 juli 2014
    leuke verhalen! Enne is Edna mee te smokkelen in de camper ?(ook lekker warm..)
  2. Angenita:
    9 juli 2014
    Lieffie ik ben jaloers heerlijk zo een knuffel . Morgen even skypen? Dikke kus xxx
  3. Olga Muijs:
    Ha Nanda(en Tijmen),

Naa enige drukte moest ik even bij lezen en kom net op een hoogte punt, knuffelen met krokodillen oh nee koala's tja je weet meteen waar je het allemaal voor doet.
    Lieverd even een kort vraagje van mij, ik kan je vorige dagen niet terug vinden, heb ik iets gemist?
    Ik schreef vorig jaar mijn log net als jij nu, maar kreeg wel van reislogger de meldingimg dat ik beter per dag een nieuw reisverslag kon maken.
    Nog veel plezier, neem je foto's voor Joey als je een Joey (baby kangoeroe) tegenkomt.

Het haalt het niet bij die Andre , maar toch een knuffel van mij voor jou! Ben trots op jullie!
  4. Olga Muijs:
    9 juli 2014
    Ha Nan, als dom blondje heb ik de rest van je verhalen ook gevonden. Ga zo door, het is leuker dan de krant of menig boek.
    XLX olga
  5. Joke:
    10 juli 2014
    Nou Ananda en Tijmen
    Wat zullen jullie genieten van alles daar
    Mooie verhalen
    Groetjes