TWO DAYS OF THE GOLD COAST

6 juli 2014 - Brisbane, Australië

Op vrijdag 4 juli vertrokken wij vanuit Broken Head naar de Gold Coast. Wij waren beide vroeg wakker. Wij hebben heerlijk in het zonnetje ontbeten en nog even genoten van de heerlijk warme douche. Ons eindstation was maar een uurtje rijden dus dat zou een relaxt dagje worden. Tijdens het rijden stopte wij even bij de grote gele M, hier dronken wij een cappuccino en wilde wij gebruik maken van de WiFi maar dit deed het helaas niet. Toen ik terug naar de auto liep, vroeg Tijmen of ik de handdoeken had gepakt van de waslijn. Beide waren wij dit helemaal vergeten en omdat zij eigendom waren van travellers weer terug naar Broken Head. Ik was ondertussen hartstikke chagrijnig en was allang blij dat het maar een uurtje rijden was. De handdoeken hingen er gelukkig nog en ik ben verder gaan rijden, even tanken en op naar Surfers Parardise. Eindelijk kwamen wij aan bij de camping, alleen deze was al volgeboekt dus op naar de volgende. Deze camping is een paar kilometer buiten Surfers Paradise en hier konden wij gelukkig twee nachten overnachten, alleen zouden wij zondag voor 06:00 weg moeten vanwege de Gold Coast Marathon, dat moest dan maar vonden wij beiden. Wij zijn daarna de camper weer ingestapt en zijn gaan rijden naar Surfers Paradise. Wij hadden een perfecte parkeerplaats gevonden en zijn via Surfers Paradise Market naar het centrum gelopen. Ik heb daar een super vette ring gekocht, deze is gemaakt van een zilveren lepel uit 1919 en heette de Ambassedor.  Tijmen heeft schoenen gekocht en wij hebben gegeten bij Vapiano mmmmmm..... Na het eten hebben wij een lekker ijsje gegeten en zijn terug gegaan naar de camping.

Vanwege de Gold Coast Marathon konden wij moeilijk naar Surfers Paradise komen, na een wandeling, een busrit en weer een wandeling kwamen wij bij het verhuur van de surfboarden. Wij waren om half 9 vertrokken en om half 11 lagen wij eindelijk op het strand. Shirtje aan en het water in, de golven waren hoog en de stroming was stevig en ik kwam amper vooruit, terwijl Tijmen al rustig op zijn board zat te wachten. Na een halfuurtje surfen was ik er wel weer klaar mee en ben ik lekker in de zon gaan liggen. Na een klein dutje, en Tijmen dit om de 5 minuten vroeg of ik weer mee ging, ben ik maar weer het water in gegaan maar ik kwam niet verder en was er toen helemaal klaar mee. Ik probeer het deze vakantie nog wel een keer. Na de lunch ging Tijmen weer het water in en leerde een Canadees hem surfen. Het lukte Tijmen een paar keer om op het board te staan, ook dreef hij steeds verder af maar dat mocht de pret niet drukken. Het werd bewolkter en door de hoge gebouwen verdween de zon. Tijmen ging op het strand een boekje lezen en ik ging lekker mijn voetjes laten doen. Lekker een spa pedicure, nagellakje, lekker ontspannen. Hierna hebben wij een ijsje gegeten en hebben de bus terug gepakt. Op de camping hebben wij gegeten en gedoucht en daarna was het tijd voor Open Air Movie Night. Aan de waterkant op een groot scherm hebben wij naar Frozen gekeken. Ik had deze in het vliegtuig ook gezien maar het blijft een heerlijke Disney film en zelfs Tijmen vond de film leuk. Nu liggen wij lekker in de camper een boekje te lezen en gaan morgen vroeg op weg naar Brisbane.

Nu staan wij op een camping iets buiten Brisbane. Wij zullen hier twee dagen staan, nu kunnen wij lekker rustig Brisbane en omgeving verkennen....

1. Angenita:
    6 juli 2014
    Heerlijk schatjes om de verhalen te lezen ben weer helemaal bij. En leuk die foto's ben straks benieuwd naar de rest. Het zullen er wel een hoop zijn. Geniet en doe voorzichtig. Liefs en dikke kussen.
  2. Hans Postma:
    7 juli 2014
    fijn dat ik jullie nu kan volgen op de kaart! En denk erom, die beertjes niet te hard knuffelen!!!!
  3. Jeannette:
    22 juli 2014
    Ik loop nog een beetje achter door onze korte vakantie maar het klinkt allemaal heerlijk. Wat een reis.