Onze eerste dagen EASTCOAST!

4 juli 2014 - Broken Head, Australië

Na een korte nacht, aangezien Nederland hier om 02:00 speelde en zoals ik voorspelde met 2-1 won, zijn wij maandagochtend 30 juni, vertrokken en hebben wij de taxi gepakt om iets buiten Sydney de camper op te halen. Na wat administratieve dingen, konden wij de camper in. We hadden besloten om het een beetje rustig aan te doen en zijn naar de Blue Mountains gereden. Wat is dat prachtig, ik noem het de Grand Cayon van Australië. Het was boven op de berg ontzettend koud. In Katoomba hebben wij boodschappen gedaan en ging ik verder rijden. Wat een hel dat links rijden, toen ik eenmaal op de snelweg reed ging het prima maar een hellingproef verschrikkelijk. Wij wilde overnachten op een camping in Richmond maar die hadden geen vergunningen voor een campervan. De man aan de balie was ontzettend aardig en vertelde ons waar wij in Richmond gratis konden overnachten. In het Smith Park hebben wij toen onze camper neergezet en hebben wij ons klaar gemaakt voor de nacht. Wij gingen vroeg slapen want waren beide erg moe. Tot ongeveer 00:00 hebben wij het niet koud gehad, totdat ik moest plassen en echt niet dat ik alleen door het parkje naar de wc ging. Dus Tijmen moest ook zijn bed uit. Hierna hebben wij samen liggen bibberen van de kou, wat was het koud. Wij zijn beide nog even in slaap gevallen en hebben daarna gewacht totdat het licht werd. Verwarming aan, wachten tot de ramen ijs vrij waren, dikke kleren en wegwezen.

Dinsdag 1 juli, zijn wij met goede moed weer verder gegaan, wij hebben vandaag flink doorgereden. Wij hebben ongeveer 7 uur gereden en zijn geëindigd in South West Rocks. Voordat wij hier aankwamen, zijn wij gestopt in Port Macquarie om naar het koala hospital te gaan. Wat een geweldige ervaring, de meeste volwassen koala's lagen heerlijk te slapen maar zij hadden ook drie baby koala's. Ik heb denk ik wel een uur staan fotograferen en staan kijken naar deze schattige dieren. In South West Rocks stonden wij op een prachtige camping, bij de trail bail goal. Dit is een gevangenis wat werd gebruikt tijdens de eerste wereld oorlog. Het leuke aan de camping was dat de kangaroes hier wild rond liepen. Dit vond Tijmen een beetje angstig maar ik vond het super vet. Na wat gesprekken met locals, sterren kijken, inclusief de Melkweg en een potje jatzee, was het tijd om te gaan slapen. Gelukkig was deze nacht warmer dan de vorige.

Woensdag 2 juli, konden wij heerlijk in het zonnetje ontbijten en snapte de Aussies maar niet waarom wij in ons korte broek liepen. Het is 20 graden en de zon is heerlijk warm :-). 'S' ochtends hebben wij een wandeling gemaakt over de South West Rocks en ineens zag ik wat bewegen in het water. Een groep walvissen, het was zo geweldig om die voorbij te zien zwemmen. Een goede start van een nieuwe dag! Hierna zijn wij verder gereden naar Nambucca Heads een super mooi dorpje. Wij hebben een wandeling gemaakt langs de V-Wall. Dit zijn beschilderde keien langs de lagoon van Nambucca Heads. Van liefdesberichten tot herdenkingsmonumenten, onwijs inspirerend! Wij wilde eigenlijk gaan overnachten in Coffs Harbour maar na een tip zijn wij verder gereden naar een camping ground in Woody Heads. Dit ligt in een rainforest natuurpark en lag aan het strand. Tijmen en ik hebben een wandeling gemaakt en ik heb prachtige schelpen gevonden :-). Hierna was het tijd om in bed te kruipen, boekje erbij, even lezen en daarna heerlijk de oogjes toe.

Wij werden laat wakker maar wij hadden toch al besloten om rustig aan te doen. Na het ontbijt zijn wij nog even het natuurpark in gelopen en kwamen wij uit op het strand. Super mooi om te zien hoe het water tegen de rotste aan knalde. Hierna was het tijd om verder te rijden naar Byron Bay. Byron Bay is een klein, relaxed surfers dorpje. Het zonnetje scheen en het was heerlijk warm. Na een lekker laat ontbijtje als lunch, hebben wij fietsen gehuurd en zijn wij door Byron Bay gaan fietsen. Na een stukje fietsen liepen wij het strand op om te voelen hoe koud het water was. Dit was best lekker en toen ineens riep Tijmen 'kijk eens voor je', ik zag natuurlijk niets. Ineens zag ik wat uit water komen, dolfijnen!! GEWELDIG! Sta je dan met je voeten in het water, zie je ineens een groep dolfijnen voorbij komen en dichtbij ook. Je zal daar maar op je surfboard in het water zitten. Na een beklimming op de rotsen om de dolfijnen beter te bekijken, moest ik mijzelf natuurlijk pijn doen en haalde de onderkant van mij voet open aan een rots, AUW! Wij zijn verder gaan fietsen en hebben wat winkeltjes bekeken. Ik heb heel hippie achttig featherextentions laten zetten :-). Na een heerlijk iced tea was het tijd om naar de camping te vertrekken. Op aanraden van Tijmen zijn zus, zitten wij nu in Broken Head, een prachtige camping aan het strand. Morgen vertrekken wij naar de Gold Coast, hier zullen wij sowieso twee dagen blijven om te surfen en van de zon, zee en het strand te genieten.

1. Minke:
    5 juli 2014
    Klinkt supergoed, met al dat wildlife! Als ik het lees, heb ik heimwee naar Byron Bay :) Enjoy!
  2. Jeannette:
    14 juli 2014
    Klinkt allemaal heel goed. Die dolfijnen en later ook die walvissen dat is echt zo'n prachtig gezicht.