Zwaai Zwaai Sydney

30 juni 2014 - Sydney, Australië

Dit waren dan onze laatste drie dagen in Sydney. Nadat wij donderdag Sydney al uitgebreid hadden bezocht en bewandeld, besloten wij om vrijdag naar de Taronga Zoo te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Om 10:00 vertrokken wij naar de haven om daar de ferry naar de dierentuin te nemen. Het was ongeveer een kwartiertje varen, op het water had je een prachtig uitzicht. De Taronga Zoo is de moeite waard als je in Sydney bent. Een super mooie en natuurlijke dierentuin. De dierentuin is gebouwd op een mooie heuvel en hierdoor heb je prachtig uitzicht over de skyline van Sydney. In de dierentuin kan je negen verschillende routes volgen. Deze brengen je langs alle dieren in verschillende thema's. Super handig en op die manier mis je niks. Daarnaast was het die dag ook nog een rustig, behalve tijdens de lunch. Toen werd ik steeds aangevallen door een kalkoen... Na de lunch gingen wij naar de koala encounter en toen hoog in de boom zaten ze dan, drie lieve, slapende koalabeertjes :-). Wat daarnaast ook erg leuk was, was de australian walkabout, hier liep je tussen de walibi's en kangaroes (betekent in aboriginal taal: 'weet ik niet'). S'avonds hebben wij gegeten in het Hard Rock Café, we hadden ontzettende trek dus heerlijke nacho's vooraf. Dit bord was zo groot en heerlijke gevuld, dat de hamburgers die daarna kwamen maar voor de helft op gingen. Na een wandeling over de Darling Habour met jawel een ijsbaan en een tent met kerstverlichting en sneeuw (hier neemt iedere toerist een fotot, dus wij ook) vertrokken wij naar huis. Kletsend over hoe raar het is dat het 20 graden is, winter en dat er overal kerstverlichting hangt.

Zaterdag was was het super lekker weer en besloten wii naar Manly Beach te gaan. Dit is een plaatsje aan de overkant van Sydney, ongeveer een halfuurtje met de boot. Wij waren niet de enige die hadden besloten om van het weer te genieten. Op Manly Beach was het heerlijk weer, het waaide alleen super hard. We hebben een kleine wandeling gemaakt naar Shelby Beach en daar ben ik heerlijk in het zonnetje gaan liggen. Tijmen was klaar met wandelen maar besloten om toch nog een wandeling van een uur te gaan maken. Op Shelby Beach begon het harder te waaien en ik vond het tijd om te vertrekken maar Tijmen was nergens te bekennen. Uit eindelijk kwam hij vanaf de andere kant aangelopen en vertelde hij dat hij een slang had gezien, iiieeeelllll.... We zijn terug gelopen naar het dorpje en hebben daar geluncht en nog wat gewinkeld. Daarna hebben wij wat boodschapjes gedaan en hebben wij de ferry terug naar Sydney genomen. Hoe dichterbij we kwamen hoe donkerder het werd, het stormde en het begon te regenen. Het was ineens ontzettend koud en wij hebben snel een taxi terug naar het guesthouse gepakt. Ik heb daar lekker een pasta gemaakt, we hebben nog wat televisie gekeken en zijn daarna naar bed gegaan.

Aangezien Tijmen zijn zus en haar vriend ook in Sydney zijn, hebben wij onze zondag gezamenlijk doorgebracht. Om 11:00 zijn wij met de gratis bus naar The Rocks vertrokken. Hier was een markt met souvenirs, kleding en andere hebbendingetjes. Na een kleine wandeling en wat kleine souveniertjes (mama, ik heb je magneetje), hebben wij simpel geluncht bij Subway en heb ik daarna op de markt nog een overheerlijke maïskolf gegeten, jammie! Met mijn maïskolf in mijn hand zijn wij vertrokken naar de Sydney Harbour Bridge. Ik wilde deze eigenlijk beklimmen, maar het was mij iets te prijzig dus besloten wij om de pylon van de SHB te beklimmen, 200 treden en een prachtig uitzicht over Sydney. Na deze bekliming zijn wij naar het Observant Center gelopen, een leuke (gratis) museum over o.a. het sterrenstelsel van Australië, deze is namelijk anders dan die van Europa. Na een flinke wandeling was het tijd voor een drankje, dus op naar de bus. Alleen dus bus kwam niet of wel en reed door of hij was vol dus uiteindelijk met pijn in de voeten verder gelopen. Een drankje bij de Irish Pub, een hapje bij de Thai, spullen in pakken, een paar uurtjes slapen, oranje shirt aan, vlaggetjes sminck op het gezicht en op naar de kroeg. Daar zaten wij dan om 01:15, we moesten namelijk voor 1:30 binnen zijn. Iedereen weet hoe de wedstrijd is verlopen, wat een spanning! We hebben gewonnen en dit is een super mooie afsluiting in Sydney. Om 4:30 liepen wij naar huis en doken weer ons bedje in...

Vandaag gaat de reis verder, EASTCOAST HERE WE COME!!!!