Hop On, Hop Off

26 juni 2014 - Sydney, Australië

De eerste dag was een kleine verkenning door Sydney, lunch bij Sydney Opera House, wandeling door de Royal Botanic Gardens en een snelle Thaise hap, eindigde de avond om 21:00 en begon de dag weer om half 7. We waren wakker en konden niet meer slapen. Ik heb raar maar lekker geslapen, ik werd eerst om twaalf uur wakker met het gevoel dat ik al minstens de halve nacht had geslapen maar het waren maar twee uurtjes. Na nog wat uurtjes in bed hangen, ben ik gaan douchen en heb ik lekker een koffietje gemaakt voor ons en zijn wij aan de overkant gaan ontbijten.  Na een broodje gezond en een cappuccino gingen wij onderweg naar de Hop On, Hop Off bus. Na een lange rit door George St. kwamen wij in de verschillende buurten van Sydney, Kings Cross, Potts Point, om daarna de Hop On naar Bondi Beach te pakken. Heerlijk in het zonnetje, wind door je haren en genieten van de mooie omgeving, kwamen wij vanuit een heuvelachtige straat, Bondi Beach opgereden. Het is onwerkelijk dat wat je ziet op tv, nu ineens echt is. Het was rustig en het lifeguard huisje was ineens echt. Daarnaast was het heerlijk weer, dus schoenen uit en met de voetjes in het zand. Als een kind huppelde ik over het strand en na een ( zelfontspanner) fotoshoot, liep ik met mijn voeten het water in. Tijmen riep nog, je gaat nat worden en nog geen minuut later waren de pijpen van mijn broek doorweekt. Het maakte mij allemaal niks uit, kijkend over de oceaan naar de blauwe zee, ik was gelukkig! Daarna hebben wij heerlijk gegeten en zijn wij verder gegaan met onze busrit. Vanuit Bondi reden wij langs Rosé Bay, Darling Point, en hadden wij een adembenemend uitzicht over de skyline van Sydney. Wij zijn uitgestapt bij de St. Mary Kathedraal en hebben daar een kaarsje gebrand, hierna zijn wij weer verder gegaan en hebben de Hop On gepakt en Sydney verder verkend. Surry Hills, China Town, Darling Harbour, en zijn wij uitgestapt bij de Sydney Harbour Bridge, een gigantisch mooie en indrukwekkende brug, wij zijn verder gelopen door de historische buurt The Rocks om verder op de Hop On naar ons guesthouse  te pakken. Nog wat boodschapjes gedaan en uit eindelijk de Hop On achter ons gelaten. Nu even ontspannen en wellicht een uurtje slapen om daarna naar de Darling Harbour te gaan en een hapje te gaan eten. Ik zal deze dag nooit vergeten, i'm HAPPY =)

1. Ewell:
    26 juni 2014
    Nice to see your pictures!!
  2. Angenita:
    27 juni 2014
    Hoi lieffie blijft leuk zo een hop of/on bus. Tot skype en veel plezier verder. Dikke kus xxxxxxxxxxxx
  3. Karin:
    29 juni 2014
    Lieve Ananda en Tijmen, zo bijzonder jullie reis te lezen hier en op Facebook. Ook bij mij komt alles uit die tijd weer terug. (1990 bloody hell, ik word oud), maar het klinkt allemaal vertrouwd en ook de plaatjes herkenbaar. Ik heb zelf zo'n maand in Bondi beach gewoond. Fantastisch! Darling Harbour... Geniet er lekker van en ik blijf jullie wel volgen! Liefs, Karin