Sunshine Coast!

10 juli 2014 - Sunshine Coast, Australië

Woensdagochtend 9 juli zijn wij vroeg vertrokken uit Landsbrough. Wij zijn richting Maleny gaan rijden, dit dorpje lijkt erg op Nambucca Heads en zij hebben heerlijke koffie. Wij zijn doorgereden naar Eumundi, daar is elke woensdag en zaterdag een grote markt. Toen wij aankwamen rijden was het al ontzettend druk, auto boven op de berg en op naar de markt. Dit was een echte hippie markt, van handreadings, tarot, tot verschillende soorten eettentjes en alternatieve kleding en sieraden. Het was zo druk dat ik het handlezen/tarot aan mij voorbij heb laten gaan. Ik wil dat nog wel graag doen, just for fun. Na wat rondjes lopen en heerlijk hippie mensen kijken, zijn wij doorgereden naar Moolooba. Dit is een klein plaatsje aan de Sunshine Coast. Tijmen wilde graag surfen, dus wij hadden een super mooie camping aan het strand uitgezocht. Helaas waren de golven niet echt surfproof dus hebben wij maar lekker in de zon gelegen. Wij hebben nog even rond gelopen op de boulevard en een yoghurt ijs gegeten, dit was duur ijs. Tijmen en ik waren een beetje dom, je hoeveelheid ijs werd gewogen en dat betaalde je maar wij hadden ons bakje vol gegooid, kansloze actie hahaha... Hierna zijn wij terug gegaan naar de camping, hebben gegeten en nog een koffie gedronken bij de Starbucks.

De volgende morgen 10 juli, ging om half zes de wekker. Nederland speelde de halve finale. Wij hadden WiFi en de geniale uitvinding om via Skype voetbal te kijken. Om iets voor zessen zaten wij klaar en stond de iPad van mijn zusje voor de televisie. Wat vreemd, zitten je ouders aan de andere kant van de wereld, zit je samen voetbal te kijken. Helaas was de wedstrijd een domper maar was dit weer een mooi reisherinnering. Omdat de wedstrijd natuurlijk duurde en duurde konden wij niet nog even een dutje doen en zijn wij verder gereden naar Noosa. 'S'middags had ik afgesproken met een vriendinnetje van mijn zusje die aan de Sunshine Coast woont. Na een kleine wandeling in het Noosa National Park en een beklimming over de rotsen, zijn wij een stukje terug gereden en hebben daar Kimberly ontmoet. Wij hebben gezellig bijgepraat en gegeten en toen was het weer tijd om terug te gaan. Wij moesten nog 40 min. terug rijden en het wordt hier vroeg donker. Wij hebben nog een spelletje gespeeld en toen was het alweer bedtijd. De volgende dag was het tijd om verder te rijden naar Rainbow Beach oftewel de Fraser Coast.

1. Jetty:
    15 juli 2014
    Lieve reizigers
    Jullie maken een geweldige reis die ons erg doen denken aan Karin haar Australische backpackers reis .ze leeft dan ook erg met jullie mee.geniet wij genieten van jullie verhalen
    Liefs van Ron en Jetty
  2. Jeannette:
    22 juli 2014
    Wij hebben de wedstrijd gekeken in een campingkantine in België. Jeetje ik kijk nog liever niet dan zo. Te horen aan de reacties van het publiek daar gingen er zeker 20 doelpunten in.