Fraser Coast........

13 juli 2014 - Rainbow Beach, Australië

Vrijdagochtend 11 juli zijn wij gaan rijden naar Rainbow Beach. Daar kwamen wij lekker op tijd aan en hierdoor hadden wij alle tijd om nog lekker van de dag te genieten. Nadat wij de campingplaats hadden geregeld en onze daytrip naar Fraser Island, zijn wij in de camper gestapt en hebben de natuur van Rainbow verkend. Rainbow zelf is saai en er is niks te doen, ze hebben een strand en oranje gekleurde zandduinen en een soort klimduin maar verder is het niet bijzonder mooi. Wij hebben onze op de camping gesetteld en lekker ons boek gelezen. Ik was bijna klaar met the fault in our stars, super mooi, romantisch, grappig en verdrietig boek, zat op het einde ook lekker te snikken. Wat eten en naar bed, de volgende ochtend zou de wekker om half 7 gaan.

Zaterdag 12 juli moesten wij om half 8 voor de camping staan en kon onze tour naar Fraser Island beginnen. Wij moesten nog wat mensen ophalen en toen kon het avontuur echt beginnen. Wij hadden een geweldige tourguide genaamd John, deze man houd van zijn werk en van Fraser Island. Hij wil deze mensen laten genieten en een mooie ervaring meegeven. Nadat wij met de pond over waren konden wij gaan racen op het eiland van zand. Wij zaten in een grote 4WD bus en reden eerst langs de oceaan. Hier zagen wij dingo's en weer een wonder der natuur walvissen. Wij begon met een trip langs de 75 mile beach. Super mooie golven en hier en daar een walvis. Daarna was het tijd voor koffie/thee, hierna zou de trip echt beginnen. Omdat Fraser alleen maar uit zand bestaat, is het al een avontuur op zich om over het eiland heen te komen. Na de koffie/thee gingen wij op weg naar Lake Mackenzie, een wit zandstrand en helder blauw water. John vertelde over de plek en wat deze plek betekende bij de aboriginals. Daarnaast vertelde hij de beautygeheimen, zand was goed als scrub, het water goed voor je haar oftewel je bent gedoemd tot een duik. Het was die dag super mooi weer dus dat kwam goed uit! Ik had mijn bikini al aan, dus toen wij aankwamen kleren uit en duiken maar. Het was een beetje koud maar bijzonder, alles zag je onderwater en het water zelf was heerlijk en drinkbaar. Daarna ging Tijmen toch ook maar een duik nemen. Nog wat foto's, nog een laatste duik en genieten van Lake Mackenzie. Na een uurtje was het tijd voor de volgende stop. Ik ging voorin bij John zitten en had een beetje het foute moment uitgezocht, wat een hobbels. Wij stapte uit bij centraal station, daarna was het tijd voor een wandeling door het regenwoud. Na deze wandeling gingen wij terug naar het beginpunt voor de lunch. Na de lunch vertrokken wij via 75 mile beach naar de volgende bezienswaardigheid. Op het strand stopte wij even en kwam little Ryan vertellen over de mogelijkheid om met een vliegtuigje over het eiland te vliegen en walvissen te spotten. Tijmen keek mij aan en na wat heen en weer bekijk, besloten wij ook om te gaan. Wat een geweldige ervaring, wij hebben ongeveer 12 walvissen gezien, dit vanuit een geweldige positie en ik kon niet stoppen met schreeuwen hoe het geweldig het wel niet was. Na ongeveer 20 min. vliegen landen wij bij het schipwrak en gingen wij weer verder met de tour, wij eindigde bij Eli Creek, een beekje met super helder en vers drinkbaar water. Nog wat walvissen bekeken en toen was het tijd om te vertrekken naar het vaste land. In de auto een beetje snoozen en Fraser Island gedag gezegd. Aangekomen op de camping kwamen wij in gesprek met onze buren Marie-Ann en Graham. Marie-Ann haar ouders kwamen uit Nederland en dit bracht leuke verhalen. Wij hebben gezellig zitten kletsen, toen zij ons uitnodigde om mee te gaan eten bij de Surf Club. Het was een gezellige avond met lekker eten. Op aanraden van Marie-Ann vertrokken wij de volgende dag naar Town of 1770.

Ik wilde voordat wij zondag 13 juli vertrokken naar Agnes Water, eerst langs het dorp van Mary Poppins, Marie-Ann was daar ook geweest maar vertelde dat het niks bijzonders was. Dit was het ook niet maar ik vond het toch leuk om er te zijn geweest. Lopen door Cherry Tree Lane en op de foto met het standbeeld van Mary Poppins, mijn eigen Disney. Hierna zijn wij doorgereden naar 1770. De GPS stuurde ons door de middel of Australië. In Agnes Waters/1770 is niks te doen, dan wandelen en uitrusten. S'avonds hebben wij gegeten bij The Cookhouse, hier had Karlijn ook gegeten en zij had inderdaad gelijk, het was heerlijk.

Maandagmorgen 14 juli zijn wij vroeg vertrokken richting Rockhampton.....

1. Hans Postma:
    15 juli 2014
    het blijven fantastische verhalen! jammer dat skypen zo slecht gaat. xx
  2. Angenita:
    15 juli 2014
    Ben zo blij voor jullie !!!!!!!!!!!!!!:)
  3. Olga Muijs:
    16 juli 2014
    Hè kanjers,

Had je niet ontzettend veel zin om bij die walvissen te gaan duiken, kan niet wachten op die verhalen. Heeft Tijmen zijn haar al laten groeien , als een echte surf jude?

XLX Olga