Bryce Canyon & Zion Canyon

30 juli 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Op weg naar weer een paar dagen natuur, verwonder ik mij nog even over ons Vegas avontuur maar daar in de volgende blog meer over.
Nu gaan wij het nog hebben over ons natuurgeweld voor Vegas. Dat was namelijk behoorlijk indrukwekkend. Na een heerlijk theateravond, ging de wekker om 8 uur. Om half 9 een heerlijk ontbijt en daarna op weg naar Bryce. Het was ongeveer anderhalf uur rijden maar wel een super mooie route door de bergen en al het andere natuur.
Via de Lonley Planet hadden wij wat mooie hikes uitgezocht. Te beginnen bij het hoogste punt. Rainbow Point. Daar hebben wij ongeveer een uurtje gewandeld tussen de heerlijk ruikende dennenbomen. Het had een beetje Grand Canyon gevoel omdat ik eindeloos voor je uit kon kijken. Prachtige oranje kleuren. Na onze wandeling wilde wij even gaan lunchen maar het begon te regen en te onweren (hebben we al regelmatig mee gemaakt deze vakantie, ook wel moonsoon rain genoemd). Door het onweer zat ik (Ananda) binnen 2 sec. in de auto en ben er de hele weg naar beneden niet meer uit geweest. Jim is hier en daar nog wat gestopt om te kijken en te genieten. Ik zat fijn in de auto. Uit eindelijk een mooi plekje gevonden om ons bananen/noten broodje te eten.
Eenmaal beneden brak de lucht weer open en kwam het zonnetje weer. Typisch ook voor onze wandeling bij Sunrise Point. Hier kon je een prachtige wandeling maken door de canyon heen. Prachtige kleuren, oranje, groen, roze, paars, werkelijk een prachtig stuk natuur. Het kreeg een beetje een gevoel alsof wij in een piramide gingen betreden. De tocht naar benden was prachtig, de tocht naar boven was iet wat zwaarder hahaha... Eenmaal boven gekomen zijn wij nog naar een andere punt in het park gereden maar dat wil een beetje tegen. Op naar huis...
Na weer een heerlijk ontbijt was het voor Zion. Hier zouden wij de riversidewalk doen oftewel hiken door het water. Eenmaal bij het park moesten wij nog 40 minuten in de shuttle bus zitten. Na een wandeling van ongeveer 3 km. kwamen wij aan bij de rivier en moest wij beginnen aan de tocht door het water. Wat een toffe ervaring. Vol in de zon, midden in de canyon en tot soms aan je middel in het water en wandelen maar... Hoe verder je liep, hoe meer je de canyon in ging, minder zon, meer door het water en een stuk smaller. Na ongeveer twee uur wandelen, zijn wij omgedraaid en terug gegaan. Wij hebben bijna 4 uur door het heerlijke water gewandeld. Hier en daar nog een duikje gemaakt, heerlijk. Toen was het tijd om de shuttle bus terug te nemen.
Na onze wandeling hebben wij heerlijk stukken vlees gegeten bij een Ranch. Och, wat was dat lekker. Nu is het dan tijd voor.....