Natuur en een avond Shakespeare

28 juli 2016 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

In alle vroegte (5:15 uur ging de wekker) op weg naar Page, om de Lower Antelope Canyon te bezoeken. Om 6 uur zaten we braaf in de auto, nog even een koffie halen en rijden maar. Tijdens het rijden schoot de TomTom ineens een uur verder. Om 9 uur zou onze tour zijn en we zouden pas om half 10 aankomen. Wij hadden nog wel alles goed berekend. Blijkbaar niet goed genoeg, want wat bleek Page ligt in de Mountain Time zone en dat houd in dat wij ineens een uur verder gingen. Oeps. Eenmaal aangekomen bij de tour, stond er nog een gigantische rij om te parkeren en een heks achter de balie. Wij hadden alleen onze creditcard en zouden dus eigenlijk niet mogen parkeren omdat je alleen cash mocht betalen. Deze mevrouw was niet echt vriendelijk maar mochten uit eindelijk toch verder als wij maar binnen 15 minuten terug waren met geld.
Snel de auto geparkeerd en we hadden nog 7 minuten om onze tour te halen. Jim snel zijn ID halen en parkeren betalen, schoenen aan, camera mee, snel even plassen en let's go...
Één mega stijle trap en ineens beneden in een prachtige Canyon. De tourguide was zeer behulpzaam om mijn camera in te stellen zodat wij prachtige foto's konden maken. Zelfs de iPhone weer ingesteld en ik kan je vertellen de foto's zijn werkelijk prachtig! Verder is het een ervaring wat moeilijk na te vertellen is. Ergens onder de grond zitten, geen angst hebben maar alleen maar prachtig natuurgeweld zien, is weer ervaring rijker. Ongeveer een uur hebben wij hier rond gelopen voordat wij weer de hete zon op onze huis voelde branden.
Hierna zijn wij door gereden naar Cedar City. Onze uitvalsbasis voor de aankomende 3 nachten. Hier zitten wij een bed&breakfast, super schattig met een engelsachtig interieur. In Cedar City vond op dit moment ook het bermoede Utah Shakespeare Festival plaats en op onze eerste avond hier speelde de komedie: much a do about nothing. In de klassiek versie met de prachtige teksten van Shakespeare, hebben wij een hilarisch goede avond gehad. Werkelijk waar wat waren deze acteurs goed en misschien wel één van de betere versie die ik (Ananda) heb gezien. Speciaal helemaal dat dit in een openlucht theater afspeelde en sowieso weer ervaring omdat hier in Amerika mee te maken. Een heerlijke eerste avond....
Nu op naar nog meer natuurgeweld. Bryce and Zion here we come!
XXX Jim en Ananda

1. Hans Postma:
    28 juli 2016
    To be of not to be. Natuur,cultuur aan afwisseling ontbreekt het niet. Binnenkort gokken!!!!
  2. Sylvia Bloemhard:
    28 juli 2016
    Spannend zeg xx
  3. Olga Muijs:
    30 juli 2016
    Tjee moet je ook maar net weten die tijdzone, gelukkig hebben jullie het gered. Ik ben zo benieuwd naar jullie foto's. Mis ik ze of heb je ze nog niet kunnen uploaden?
    Xlx Olga
  4. Ananda Rowena Postma:
    31 juli 2016
    @ Sylvia leuk je reacties!!!

@ Olga nee je mist niks, gaat wat moeilijker op alleen de telefoon. Foto's op instagram of FB. Misschien via Hugh of Joey? En anders langs komen en fotoboek bekijken