The Grand Canyon

27 juli 2016 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Na een kleine 2 uurtjes rijden kwamen wij aan bij het nationale park van de Grand Canyon. Ik dacht dat de Red Rocks off Sedona al aardig indrukwekkend waren, maar wat we die namiddag gezien hebben is met geen pen te beschrijven. Ik ga mijn best doen om een reëel beeld van onze ervaring met jullie te delen.

Voor dat we daadwerkelijk bij het park aangekomen waren kwamen we bij het vliegveld van de Grand Canyon. We wilden heel graag een helikoptervlucht over de canyon maken. Toch besloten we om eerst het park in te rijden om gewoonweg te gaan kijken.
Bij de poort van het National Park hebben gekozen om een Amerikaanse beautifulpass te kopen. Zodat we in alle nationale parken kunnen die we willen. Er zijn zeker wel drie parken die we deze vakantie gaan bezoeken. Dus we halen het er zeker uit.

Vanaf dat je het park inrijd ervaar je rust. Natuurlijk er rijden en zijn nog best wat auto's, maar ik had het veel drukker verwacht dan hoe het nu was.
We hadden gekozen, ook omdat we twee dagen hier zouden zijn, om een stukje van de Rim trail te lopen. Zodat we de dag erna een echte hike in de canyon konden maken.
Na een poosje lopen kwamen wij een bezoekerscentrum aan en wij hebben daar nagevraagd over hoe wij het beste de helikoptervlucht te maken. Zij verwezen ons door naar het vliegveld, de plek waar wij 's middags nog langsreden. Ananda baalde een beetje omdat dat toch iets was van onze bucketlist. Dus wij als een kievit terug naar de auto om toch nog even langs het vliegveld te gaan. Daar stonden allemaal heli's voor ons klaar en daar konden wij nog net de laatste vlucht pakken. Wij allebei tot op ons bot gelukkig.  Daar gingen we dan. Met een chopper over de Grand Canyon. Één woord: on-be-schrijvelijk. Je moet het eens in je leven gedaan hebben om te zien wat we daar zagen. De Coloradoriver die tussen zulke immense kraters van steen doorloopt. De kleuren van de verschillende soorten steen. Wauw! Een echt natuurwonder.

Na deze geweldige ervaring zijn we richting Flagstaff gegaan. Daar wachtte een prima airbnbtje op ons en zijn wij bij een heerlijk plaatselijk grillrestaurant gaan eten. Heerlijke vleesjes en een plaatselijk biertje. Top dus, daar kon je ons op dat moment niet gelukkiger mee maken.

Na een heerlijk ontbijt bij Tourist Home, waren we klaar voor dag twee. Dag twee bij de Grand Canyon stond in het teken van onze hike. Wij hebben tot het eerste resthouse van de Bright Angel Trail gelopen en dat was ook meer dan genoeg. 2,5 km omlaag en 2,5 km weer omhoog. Elk moment toerend over de canyon en genietend van elk moment. Tot de terugweg omhoog. Zoals elke Nederlander gingen wij iets te voorbereid op pad, veel te veel water, zoetere drankjes en broodjes in de tas. Die was dus goed zwaar. De tas begon Jim flink te irriteren, maar dat mocht te pret niet drukken. Want het uitzicht en de vrolijke springbok Ananda pepte Jim er goed doorheen. Maar een heftige klim was het wel. Na de wandeling zijn we huiswaarts gegaan. Ananda deed een tukje in de auto en eenmaal in de airbnb viel Jim ook in slaap. Na een tukje en een heerlijke douche, was het tijd om te eten. Een bord vol thais en een heerlijke warme choco tijdens onze laatste wandeling door Flagstaff.

XXX Jim en Ananda

1. Jetty:
    27 juli 2016
    Geweldig wat jullie allemaal ondernemen en genieten heerlijk dat jullie ons laten meeleven j en r
  2. Olga Muijs:
    30 juli 2016
    Hi lieve Ananda en Jim,

Wij zijn net terug uit Spanje en weer aangehaakt op je reisverslag. Ga ik met smart volgen (tot op heden hadden we zo'n slecht. Wifi dat het niet te doen was.
    Dit is wel een jarlousmakende trip zeg, is het nie heel heet in de canyon?

Veel plezier nog
    Xlx Olga

Wat een jalous makende trip.
  3. Ananda Rowena Postma:
    31 juli 2016
    @ tante heerlijke reis. We zijn op de helft

@ Olga, na Vegas en vandaag Death Vally was het daar koud. Was vandaag 52 graden
  4. Jeannette:
    15 augustus 2016
    Je kunt weer terugkijken op een mooie reis Ananda xx