Sedona, een spirituele ervaring....

24 juli 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

In de auto op weg naar een mooie wandeling in de Grand Canyon, bedenk ik (Ananda) wat een bijzondere ervaring Sedona was.
Sedona was voor ons de eerste lange autorit van ongeveer 5 uur rijden vanuit Palm Springs. In alle vroegte vertrokken wij richting Sedona. Na ongeveer tien minuten rijden bedacht ik (Ananda) dat ik mijn knuffels in bed was vergeten. Oftewel ik schrok mij kapot. We hadden nog wel de kamer gecheckt. Alleen bedacht ik later dat de schoonmaaksters hadden opgeruimd en dat dus ergens anders hadden verplaats. Snel omgekeerd en snel mijn geliefde knuffels ophalen. Wat een hartverzakking, gelukkig lagen ze er nog en konden we met een gerust gevoel richting Sedona vertrekken.
Voordat wij echt richting Sedona vertrokken, zijn wij naar Joshua Tree NP gegaan. Omdat wij extreem vroeg waren konden wij hier gratis doorheen rijden. Het was om half 8 al bloedje heet, maar wat prachtig. En zo simpel, wat bomen, rotsen en cactussen, en je hebt een pracht NP.  Heerlijk om de dag op deze manier te beginnen. Hierna was het rijden, rijden, rijden en kwamen wij rond half 3 in Sedona aan.
Op aan raden van de papa van Jim, was Sedona een perfect tussenstop voordat wij richting de Grand Canyon zouden vertrekken. Sedona is een prachtige, kunst en spirituele stad met de even mooie Red Rocks. Die hebben wij gezien ook, in een prachtig hotel tussen de Red Rocks gingen wij overnachten. Nadat wij ingecheckt waren, zijn er wat boodschapjes gehaald en was het daarna tijd voor een duik in het zwembad. Na dit heerlijke duikje, kon het niet anders dan dat Ananda een tukje ging doen en Jim van de mooie omgeving aan het genieten was.
Om kwart voor acht was er een prachtige zonsondergang tussen de Red Rocks. Wat blijft dat toch een mooie natuurverschijnsel. Hierna was het tijd om te eten bij Elote. Het restaurant in Sedona. Het eten was inderdaad verrukkelijk maar om het nu het restaurant te noemen. Wij zagen het niet echt. Na het eten lekker hangen in het heerlijke hotel bed. Jim was al vrij snel in slaap gevallen en Ananda uit eindelijk ook.
De volgende dag op tijd op om richting de Grand Canyon te gaan. Eerst nog even ontbijten. Op weg richting de GC kwamen in een gezellig gedeelte van Sedona terecht. Toch nog even de auto neergezet en rond gelopen. Souveniertjes gekocht (mama de verzameling wordt weer goed uit gebreid) en Jim heeft een ware Sherrif badge gekocht.
Sedona staat bekend om zijn spirituele krachten en ik (Ananda) heb altijd al een reading willen doen en zo geschieden het. Nog nooit heb ik zo'n bijzonder ervaring mee gemaakt. Bijna een halfuur lang heb ik dingen gehoord over mijn verleden, heden en toekomst. Een zeer bijzondere en krachtige ervaring. Zoals de mevrouw ook zei: het is geen voorspelling maar een bevestiging. En dat klopt er kwamen allerlei onderwerpen naar voren waar ik het afgelopen jaar mee bezig ben en vooral met de veranderingen bij mijzelf. Ook al zijn wij een aantal dagen verder, ik ben nog steeds onder de indruk en ben van mening dat het mij weer verder helpt. Ook mooi om te vertellen is dat er ook in de reading naar voren kwam dat Jim en ik soulmates waren :). We hebben samen al twee levens gehad, 1 daarvan was ik zijn moeder en de andere getrouwd. En dit is nog maar een klein stukje van deze prachtige reading.
Hierna zijn wij de auto in gestapt en zijn wij midden in het bos nog even gestopt en heeft Jim nog even zijn speelkwartier gehad in de ijskoude rivier, van de Oak Creek canyon. Na dit mooie en spirituele avontuur was het toch echt tijd om richting het natuurwonder de Grand Canyon te gaan.
XXX Jim en Ananda

1. Hans Postma:
    25 juli 2016
    En Jim , bevalt het.....met je moeder op stap
  2. Hans Postma:
    25 juli 2016
    Ben reuze benieuwd om alles over de Reading te horen en wat is het toch prachtig dat jullie deze reis maken dikke kus mama
  3. Sylvia Bloemhard:
    27 juli 2016
    Mooie ervaring weer. Veel kijk plezier xx