Palm Springs

23 juli 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Na een heerlijke dag in Disney en een top avond Honkbal, zijn wij hierna door gereden naar Palm Springs.

Normaal zou je er binnen 2 uur moeten zijn maar juist deze avond was de snelweg afgesloten. De planning: rond 12 uur aankomen, de uit eindelijk aankomst...

Half 2. We waren kapot, snel douchen en slapen. Ondanks dat wij geen wekker hadden gezet waren wij beide rond half 10 wakker. Dit ook wel omdat het warm was.   In LA was het ook warm maar met wind. Hier is het woestijn warmte. De locals vertelde wel dat het zoals zei zeggen: insane is...

In het restaurant op het resort hebben wij ontbeten. Jim had heerlijke eggs benedict en ik (Ananda) had pancakes met aardbeien. Smullen! Tijdens ontbijt zaten wij te kletsen over wat we gingen doen vandaag. Uiteindelijk besloten om naar de Desert Hills Outlet te gaan ook wel genoemd: SHOPPEN! Een soort Batavia maar dan driemaal zo groot en zeer Amerikaans. Als je dan naar Amerika gaat dan is shoppen in een outlet wel een to do. En dat shoppen hebben we geweten ook, Jim werd al gek bij de eerste winkel genaamd Oakely en dit ging alleen maar verder. Alle merken dit je kent hebben ze daar, winkel in, winkel uit, lamme polsen van het credit card swipen. Dit klinkt wel te rijk maar zo voelde het wel hahaha. Ook heb ik mijn firts designer bag gekocht. OMG a Michael Kors. Met zwaar beladen tassen weer richting ons resort. Snel zwemkleren aan en nog een duik in het zwembad om af te koelen. Deze was alleen net zo warm als de buitenlucht dus weinig afkoelen maar wel lekker.

Hierna hebben wij ons klaar gemaakt om naar VillageFest te gaan in het centrum van Palm Springs. Dit is tijdens de zomer iedere donderdagavond. In de hoofdstraat van Palm Springs staan allemaal kraampjes, muziek en gezelligheid. Een grote zomermarkt. Tijdens onze wandeling liepen wij tegen Ruby's Diner aan. Een echte Amerikaanse diner met de bediening in echte diner pakjes. Zoals Jim het noemde zoals in Grease ;-). Op het menu hamburgers en milkshakes. JippieJeej. Happy duo. Jim heeft zoals altijd als souvenir weer een glas mee gejat.

Hierna zijn wij weer de markt op gelopen. Met verbazing hebben wij gekeken naar de registratie kraampjes om te kunnen stemmen. Hier hebben wij bij natuurlijk het Clinton kraampje een button gekocht, die wij nu op onze dagrugzak hebben. Toch is het wel bijzonder omdat mee te maken, de rivaliteit en haat naar elkaar en de mensen onderling is bijzonder. Ze afschuwen de democraten en andersom.

Toen was het tijd om weer ons bedje in te duiken. De wekker gaat om 5:15 om richting Joshua Tree te gaan en daarna naar onze volgende stop: Sedona.

Voor nu. California, see you in August!

XXX Jim en Ananda

1. Hans Postma:
    24 juli 2016
    Jullie hebben het maar druk