Een geweldige dag :)

22 juli 2016 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Zittend in Sedona, na een reisdag, verwonder ik mij over het feit dat we twee dagen geleden nog naar Goofy en Donald Duck aan het zwaaien waren.
Tijdens de voorbereidingen van onze trip stond er één dag eigenlijk vast. De 20ste van juli. Overdag stond in het teken van de tekenfiguren van Disney. Het avondprogramma was een sportieve aangelegenheid. En zo geschiede het ook.

Vanuit LA werd in alle vroegte gereden naar Anaheim. Daar was het Disneyland en hebben wij ons een dagje weer als kind gemaand in de wonderen wereld van Disney.
Nog voor dat we daadwerkelijk in Disneyland waren aangekomen had Ananda Minnie Mouse oortjes op en konden we het wonderland inlopen.
Alles kwam voorbij. Het 'adventureland' waar we begonnen, zo door naar Winnieh de Pooh. Ananda wilde heel graag met Minnie en Mickey Mouse op de foto en na enige tijd (een uur wachten!) kwam er weer een droom van Ananda uit. Helemaal leuk!
Jim wilde graag in de Spacemountain en Ananda had bijna een slaapmomentje te pakken. Oftewel daar moesten we voor de attractie erg lang wachten. Het was druk in het park, erg druk zelfs. Maar dat mocht de pret niet drukken. Als afsluiter hadden we het geluk dat de parade net langs kwam. Ananda dansend en genietend van alle Disney figuren. Ze kwamen vlak langs ons lopen en de tranen van geluk stonden in de ogen van Ananda. Prachtig om het geluk in haar hele lichaam te zien.

Na de parade gingen wij richting de auto om naar het honkbal te gaan. Dat was 20 minuten rijden, het was ook in Anaheim.
Vooraf wilde Jim graag weten hoe de Amerikanen hun sport beleefden. En dan kies je natuurlijk honkbal uit om dat te zien. Het was een thuiswedstrijd van de Angels of Anaheim. Tegen de Texas Rangers. Een mooi affiche, want ze doen allebei mee om de West Devision nog te winnen.

Wat ik wist over een honkbalwedstrijd is dat het een soort picknicken 2.0 is. Iedereen neemt, of koopt, eten mee. Er word lekker gekletst en af en toe wordt er gejuicht wanneer er een homerun gescoord word. Om eerlijk te zijn was het ook wel een beetje zo, wij kochten een helm van de thuisclub (!) met nacho's en namen grote drankjes mee.
Wat mij opviel was dat er veel mensen te laat binnen kwamen in het stadion en ook weer vroeg weg gingen, twee innings voor het einde van de wedstrijd. Als of ze wisten dat er niet meer gescoord zou worden. Maar vooral bij het begin van de wedstrijd was het stadion nog halfleeg.
De laatkomers hadden mooi het hoogtepunt van de avond gemist. 1. Het volkslied en 2. Een homerun van de thuisploeg, terwijl er twee mensen op de honken stonden. Er werden dus drie punten tegelijk gescoord en dat was uiteindelijk het verschil. Eindstand 7-4 voor de Angels of Anaheim.

Conclusie:
Een zeer drukke dag, met Disney en honkbal op één dag. Maar het was het meer dan waard. Ananda had Disney niet willen missen en ik de heerlijke Amerikaanse sportmentaliteit. Top dag!

Na afloop van de honkbalwedstrijd vervolgde wij onze reis richting Palm Springs.

XXX Jim en Ananda

1. Jetty:
    23 juli 2016
    Wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten.
  2. Sylvia Bloemhard:
    Hoi Ananda.en Jim wat een fantastische
    Reis maken jullie Leuke en fijne vakantie in
    Amerika
  3. Moon:
    23 juli 2016
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Word er wel een bewfje jaloers van. Niet alleen ik. Isabeau was meteen jaloers dat ze Ananda in disneyland zag springen en Rodin was jaloers dat ik vertelde dat jullie naar eenn echte amerikaanse honkbalwedstrijd zijn geweest. Geniet van jullie verdere reis. Ik leea graag jaloers mee ;)
  4. George Bloemhard:
    23 juli 2016
    Mooie plaats Sedona. Veel kunst en hier heeft Lucy Ball gewoond. Gaan jullie nog naar Monument Vally. Prettige reis verder.