Los Angeles

20 juli 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nadat wij met opluchting richting Amerika waren vertrokken, kwamen wij om 15:00 Amerikaanse tijd aan op LAX. Finally America.

Na het wachten op de koffers, werden wij met een bus richting Hertz gebracht waar wij een auto hebben gehuurd. Dit ging allemaal super snel. Eerst kregen wij een andere auto maar daar gingen wij niet mee akkoord maar al snel was het geregeld dat wij de auto kregen waarvoor we hadden betaald. Op naar LA :)

Daar begon het al, je bent de snelweg nog niet op of je staat al in de file. Wat een auto's en wat een file. Oftewel file rijden richting onze airbnb. Eenmaal daar aangekomen, snel onze spullen uitpakken, zwemkleren aan en een duik in het zwembad. Heerlijk! Na even te hebben gezwommen en gespeeld te hebben met de schildpad (er loopt hier een schildpad in de tuin) was het tijd om te eten. De airbnb zit om de hoek van Ventura Boulevard en hebben daar een heerlijke hamburger gegeten. Gewoon simpel, bij een sjiekere versie van de grote gele M.

De buikjes waren gevuld, er was weer wat energie dus op naar Hollywood. Dus weer file rijden maar dan ben je wel in Hollywood. Snel de parkeergarage in en je auto valet laten parkeren (niks bijzonders aan, normaalste zaak). Toen was het tijd voor de beroemde Hollywood walk of fame. De grote missie, vind de ster van Marilyn Monroe.

De walk of fame is een happening op zich. Naast al die sterren op de grond, lopen er overal actie figuren of andere mensen die een act doen rond. Grappig maar ook een beetje vreemd. Vanaf het winkelcentrum heb je een prachtig uitzicht met als hoogtepunt Hollywood sign, die wij vanuit vliegtuig ook al bewonderd hadden.

Na een plaspauze en een fotoshoot van de Hollywood sign, was het tijd om verder te gaan met onze missie. Eerste de linkerkant van de straat, hoe verder we liepen, hoe donkerder het werd, hoe smeriger en ook een beetje onveilig. Op naar de overkant. Ik had de missie al bijna opgeven maar voor de grote gele M, lag ze dan. Marilyn Monroe. Foto's, foto's en toen nog verder gewandeld. Naarmate de avond verder ging, kickte onze jetlag ook in en Hollywood naast Sunset Boulevard met idioot grote huizen, had ons niet gewonnen. Smerig, criminele vibe, we vonden het niet het leukste stukje maar we hadden de walk of fame ook niet willen missen en het was een goede oplossing om ons wakker te houden. Na weer file rijden, kwamen wij weer terug bij onze airbnb en konden wij om half 10 onze ogen niet meer open houden. Welterusten LA.

De volgende ochtend waren wij om half 7 wakker met de vraag wat wij zouden gaan doen. Universal studio's? Na een blik in de lonley planet, hadden we besloten om een studio tour te gaan doen bij Warner Bros. Ik (Ananda) kon mijn geluk niet op, een kind in een snoep winkel. Na een heerlijke Starbucks te hebben gehaald, kon de tour beginnen. Eerst een introductie film en toen de tourcar in, op naar de studio's. We begonnen bij de beroemde watertoren met het WB sign erop (deze zie je ook altijd in de films). Daarna reden we verder, onderweg werd er verteld dat ze op dit moment aan het draaien waren voor Gilmore Girls, Pretty Little Liars en Big Bang Theory. Oftewel ik (Ananda) werd gek. Toen reden we door de NY street, hier was een deel van Annie opgenomen maar ook Friends en nog wat andere serie's. Na een ritje van dit soort straten, sta je ineens in Parijs, Brooklyn of NY.

Daarna kwam er een ritje door de jungle, hier was o.a. Jurassic Park opgenomen. Staat het huis van PLL en een lagoon waar allemaal verschillende series zijn opgenomen.

Pauze bij een zaal met allemaal Harry Potter kostuums, attributen en nog veel meer Harry Potter. Beneden was er allemaal batman gedoe. Voor Jim dus... Hierna mochten wij naar de set van Big Bang Theory. Super omdat te zien, toen kwamen alle batmobiles. Heb ik (Ananda) ook niks mee. En toen (zusje je wordt gek) mochten we op de set van Pretty Little Liars, de high school (wordt opgenomen in één ruimte), the brooks, huis van ??. Zusje je was helemaal door het dolle gegaan. Op naar de set van Ellen en onderweg mijn eerste celeberty gespot. Kyle Richards (The real housewives of Beverly Hills). Toen naar de set van Ellen, jammer dat Ellen er zelf niet was maar wat was het leuk. Daarna nog even op de foto in Central Perk, souveniertjes en langs de set van Gilmore Girls gereden (helaas niks gezien, ze waren aan het filmen).

Na de tour was het tijd voor de echte Beverly Hills.  Wat een happening en natuurlijk het beeld, de lange weg met de palmbomen. Een wandelingetje op Rodeo Drive, wat foto's, op naar Santa Monica.

Santa Monica (ook wel Muscel Beach genoemd) een kustplaatje in LA. Een surferstrand, na een wandelingetje, hebben we eerst even op het strand gelegen, Jim heeft lekker een duik genomen. Hierna hebben wij fietsen gehuurd en zijn wij richting Venice Beach gaan fietsen. Dat is nu echt iets wat je gedaan moet hebben. Heerlijk fiets tochtje.

Na het fietsen zijn wij boulevard op gegaan, winkeltjes gekeken, lekker gewandeld en daarna op de pier fish and chips gegeten. Jammie... Toen was het tijd om weer richting de grote stad te gaan ook wel in de file staan.

De volgende ochtend zijn wij richting Hungtion Beach gegaan. Hier hebben we een heerlijke dag op het strand doorgebracht. Jim heeft de hele dag met zijn bodyboard in de zee gelegen. Gelukkiger kon je hem niet krijgen. Na een heerlijke dag op het strand, zijn wij langs Target gereden en heb ik (Ananda) nog heerlijk geshopt. Target is een soort Makro maar dan heel Amerikaans. Heerlijk!! Daarna op weg naar huis waar we weer flink in de file hebben gestaan, laat thuis maar daar had Jim een verassing voor mij. Kaartjes voor Disneyland :)!!! Snel oogjes sluiten, dan is het sneller morgen....

XXX Jim en Ananda