Viva Las Vegas....

2 augustus 2016 - Coarsegold, Verenigde Staten

Na het natuurgeweld van Bryce en Zion canyon is het tijd Las Vegas. De stad waar alles kan en mag, het gambling en de grote hotels. Met ieder zijn eigen thema. Zo zijn we gelijk naar Parijs, Venetië, Rome en New York geweest. Krijg je allemaal bij een bezoek aan Vegas. Heerlijk toch, het gevoel dat alles kan en mag.
Na een 'kort' bezoek bij een voor ons bekende outlet kwamen wij aan bij ons hotel. Je zag het al van mijlen ver aankomen. Want we sliepen in een hoge toren. De Stratosphere tower.
Bij aankomst werd er meteen een mannetje geroepen om onze spullen op een kar te zetten, zodat de auto valet geparkeerd kon worden. Je voelde je koning en koningin. Daarna inchecken en lekker chillen in onze suite. Twee grote tv's, een bank, een tafel en een kamer waar Ananda de marathon kon beginnen. Dan de badkamer met jacuzzi en douche, waar Jim een marathon kon beginnen.
Oftewel de kamer was één grote luxe partij en daar voelde wij ons wel goed bij.
Daarna een cocktailtje, met komkommer en rum. Bij een 21+ zwembad, waar alles kon en mocht. Dat zorgde voor wat viezigheid hier en daar. Maarja, het is Vegas! Er speelde een dj plaatjes en het was gezien en gezien willen worden. Ik ben er achter gekomen dat dat er een beetje bij hoort. Het is niet de mentaliteit van doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Na het zwemmen zijn wij richting De Strip gegaan waar wij later die avond zouden trouwen. Dat was een ding van de bucketlist van Ananda. Trouwen in Vegas en dat hebben we gedaan en hebben allebei ja gezegd. Gelukkig wel, nu gaan we verder als meneer en mevrouw Sprenger.
Voor het trouwen hebben wij gegokt en gewonnen, bij het in mijn ogen mooiste hotel van De Strip. De Venetian. Alles nagemaakt, zoals in Venetië. Erg mooi gedaan en op een gegeven moment maan je je echt in de buitenwereld en in het grand canal, met allemaal gondels. Een vreemde gewaarwording, maar wel erg leuk om te ervaren.
De volgende dag was het lekker ontbijten bij de Ihop. Een heerlijk pannenkoekenrestaurant. Top ontbijtje. Het extreme chillen van Ananda kon beginnen en Jim ging weer een gokje wagen. Dit keer bij Circus Circus. Alles nagemaakt als een circus, tot in de puntjes. Hier helaas verloren. Balen. Daarna weer even wat gezwommen samen, op het dak van Vegas. Na het zwemmen zijn we weer de strip opgegaan en daar hebben we bij het restaurant van een bekende taartenbakker van America gegeten, heerlijk Italiaans en als toetje natuurlijk de famous Cannoli of the world.
Op de eerste dag in Vegas hebben wij gepland om eens goed te gaan stappen hier en dat hebben we geweten. Een goede Nederlandse DJ. Allemaal mooi aangeklede mensen. Wij waren in ons vakantie outfit iets wat underdressed. Om een beeld te schetsen. De vrouwen hadden een galajurk en hakken, Ananda zag er prachtig uit, maar had dat niet aan. De heren hadden allemaal hun driedelig pak aan, Jim zag er prachtig uit in zijn spijkerbroek, t-shirt en sportschoenen. Zoals eerder opgemerkt, het was vooral een wedstrijd om wie de mooiste Gucci jurk aan had en niet keihard feesten en gek doen. Maar een heerlijk avondje!
Kortweg:
Las Vegas was te gek. Luxe, gekkigheid wat je in Amsterdam echt niet zal zien. Grote hotels en Casino's, de één nog mooier dan de ander. Niet al te veel geld verloren, we speelden kiet en ik geloof dat dat een prestatie in Vegas is.
We zijn gelukkig getrouwd, een droom voor Ananda en Jim. Daar gaan we in het vervolg van de reis nog veel vruchten van plukken. Wat een liefde! Nu weer naar de natuur. En wat in Vegas gebeurd is, blijft in Vegas!!

XXX Jim en Ananda

1. Sylvia Bloemhard:
    3 augustus 2016
    Fijne honeymoon.
  2. Olga Muijs:
    7 augustus 2016
    Oh zeg ik weet nu hoe het voelt als je tussen neus en lippen door even meld dat je getrouwd bent....
    Jammer dat jullie uitgebreide blog hier weinig over verteld.
    In ieder geval: heel veel plezier en geluk samen!

Or kidding?
    Xlx Olga