Seqouia NP & Kings Canyon NP

6 augustus 2016 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Na alle gekkigheid van Las Vegas, is het tijd voor onze paar dagen natuur. Via Death Valley zouden wij richting Seqouia NP gaan.
Dit waren de enige drie nachten die wij niet hadden geboekt dus één groot avontuur waar wij terecht zouden komen.
Voordat wij echt uit Las Vegas vertrokken, zijn wij nog naar NewYork gegaan, nog een laatste gokje wagen. Weg geld. Op naar Death Valley. Jim en ik snappen nu wel waarom dat zo heet. Het was er 52 graden, te heet. We liepen een stukje naar een uit kijk punt maar halverwege ben ik in de auto gaan zitten met de airco vol aan. In het vistorcentere keken wij elkaar aan en was de keuze snel gemaakt om verder te rijden en niet meer verder het park in te gaan. Het was gewoon niet leuk om te doen. Je kon de auto niet uit stappen, eigenlijk hadden wij een eitje op de moterkap moeten bakken hahaha....
Niet wetend dat wij een barre autotocht van 8 uur tegemoet zouden gaan. Het was echt een dooie bedoening, hier en daar een berg en geen verlichte weg. De vraag was of wij ooit een benzinestation tegen zouden komen. Gelukkig wel maar ook dat was een dooie bedoening. Oftewel 8 uur lang rijden in de middle of Death Valley en maar afwachten waar je terecht komt. We hadden uit eindelijk besloten om door te rijden richting Bakersfield. Om half 10 kwamen wij daar aan en hebben heerlijk geslapen in een motel langs de weg.
De volgende ochtend op naar Seqouia NP. Dat was nog ongeveer 3 uur rijden. Het vervelende van deze parken is dat je vanaf de ingang nog een uur moet rijden voordat je werkelijk ergens bent. Dat werkelijk ergens zijn duurde sowieso wat langer, aangezien de TomTom ons via de meest avontuurlijke bergweg had gestuurd. Bijna de hele weg over toen de geasfalteerde weg ermee op hield en er grote kuilen in de weg kwamen, was het tijd om om te keren en de juiste weg te nemen. Avontuur hebben we zeker de afgelopen dagen.
Seqouia staat bekend om zijn grote bomen. Die hebben wij gezien, een bos vol met grote en hoge bomen. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Ohja, de 24/7 bij elkaar zijn kwam er ook uit, ach moet kunnen. Op naar de airbnb.
Een superschattig kamertje, in een prachtig huis. We hadden een wijntje gehaald en lekker genoten in de tuin. We zaten bij de meeste vriendelijke mensen, Nick en Trina. We mochten even onze kleren wassen, na 2 weken, wat een verademing. Dit liep uit in samen wijn drinken en een geweldig gezellig avond met onze nieuwe Amerikaanse vrienden. Oh en het wonder is gebeurd, Jim (doodsbang voor honden) heeft gewoon met de honden gespeeld. Ik was helemaal de weg kwijt.
De volgende dag was het tijd voor Kings Canyon NP. Ook hier weer een uur rijden voordat je werkelijk ergens bent. De wagenziekte kwam ook even om de hoek kijken door al het geslingerd en Jim had een goede keuze gemaakt door niet te gaan tanken dus met een bijna lege tank het park in. Dat leverde aardig wat stress op. Kings Canyon is ook een bos met een rivier, op de terugweg ontdekt dat wij konden tanken in het park. Daar aangekomen belande wij in werkelijk een prachtige summercamp plek, dit was weliswaar voor CristanCamp. Wij zijn niet gelovig maar wel bijzonder om ineens midden in een plek te staan waar alles over god gaat en iedereen het over zijn geloof heeft maar een werkelijk geweldig tijd heeft. Na het eten van een ijsje zijn wij weer terug gegaan.
Daar hebben wij nog even genoten in het zwembad en weer een heerlijke avond gehad met Nick en Trina, wat een leuke en lieve mensen.
De volgende ochtend was het tijd om onze vrienden te verlaten en richting Yosemite te gaan. Op naar onze laatste dagen natuur...
XXX Jim en Ananda

1. Olga Muijs:
    7 augustus 2016
    Lieve Jim en Ananda, geniet nog even van jullie natuuravontuur!
    Xlx Olga
  2. Jeannette:
    7 augustus 2016
    Weer een hele mooie reis Ananda. Ik moet bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben.