Yosemite NP

7 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dan is het nu tijd voor echt de aller-aller laatste dagen midden in de natuur. Yosemite NP was ons laatste parken stop.
Na een afscheid van onze Amerikaanse vrienden en een overstromende toilet, je maakt wat mee op zo'n reis, reden we naar Yosemite. Een prachtig maar ook weer een uur rijden voordat je werkelijk in het park bent. Ik (Ananda) heb vrijwel de hele berg weg geslapen, beetje misselijk. Uit eindelijk hadden wij een parkeer plekje gevonden in Yosemite Valley.

In de Shuttle zagen wij mensen raften op de rivier, dat wilde wij ook dus op naar het verhuurbedrijf. De raften waren voor vandaag al vol maar voor de volgende dag konden wij een mooi plekje huren. Jippie.
Naast de raften hadden wij voor de rest van de middag fietsen gehuurd, om eens niet door een NP te wandelen. Er zijn wel wat mooie dingen te zien maar om naar de echte adembenemende plekjes te gaan moet je toch wel een echte hiker zijn. Op de fiets zijn wij eerst richting Mirror Lakes gegaan met een prachtig uitzicht op de Valley. Jim heeft hier even in het koude meer gezwommen en ik keek toe. Daarna zijn wij terug gefietst richting de waterval ook wel de Yosemite toeristentrekpleister genoemd. Weinig water doordat het sneeuwwater bijna op is en er ook geen regen valt. Hierna fietsen ingeleverd en richting de airbnb.

2 uurtjes rijden richting Coarsegold en je slaapt midden in het bos. Prachtige kamer, waar je s'ochtends tussen de rendieren wakker wordt.
Vandaag was het tijd om te raften. Na een lekker rustig ochtendje, op naar Yosemite. Vandaag was het een drama in het park. Ongelofelijk druk en amper parkeerplaats. We dachten nog even te wandelen maar eenmaal aangekomen, de shuttle in en nog wat drinken halen. Om 2 uur mochten we onze boot halen, super leuk!
De rivier stond laag maar dat maakte de pret niet minder. Jim liep af en toe het water in omdat het water zo laag stond, dat de boot vast kwam te zitten. Lunchen om een privé plekje en dan ineens midden in het water 2 rendieren. Nog geen paar meter verder, bijna aan te raken. Geweldig. We hebben ongeveer 2.5 uur op het water gezeten, toen was de pret voorbij en tijd om naar huis te gaan. Op de terug weg een heerlijke steak gegeten en hup naar bed, morgenvroeg op voor onze 2 dagen strand.
Jim droomt er al de hele vakantie over, surfen in Cali (Californië). Snel oogjes toe...
XXX Jim en Ananda

1. Hans Postma:
    8 augustus 2016
    Heerlijke verhalen! Nog maar een paar daagjes, geniet er van.