Dag campertje en hallo Cairns en de Great Barrier Reef!

23 juli 2014 - Cairns, Australië

Maandag 21 juli zijn wij rustig opgestaan. Rustig ontbijten, spulletjes opruimen en op naar Cairns. Rond half 11 kwamen wij bij het huis aan waar wij onze laatste paar dagen rondbrengen. Het lukte niet om het hek open te krijgen. Na wat geduw en getrek konden wij naar binnen. Mooi beneden huis met een lekker bed en een prachtige tuin met zwembad. Na een kleine verkenning was het tijd om de camper leeg te halen. Ik zondag alle spulletjes al opgeruimd dus het was meer tassen verzamelen. Toen alle spullen uit de camper waren nog even schoonmaken en op naar travellers om ons huis weer in te leveren. Dit ging allemaal heel snel en wij stonden binnen 5 minuten weer buiten. Wij liepen richting het strand, toen wij een boekingskantoor zagen. Hup naar binnen en kijken of wij kunnen duiken. Binnen 10 minuten stonden wij buiten met een mooie trip naar het GreatBarrierReef en een bungeesprong. Jaja, ik ga mijzelf van een brug af gooien. Australia makes me crazy!! Na een rondje over de esplanada en de lagoon (elke grote city heeft een lagoon, wij Nederlanders noemen het een buiten zwembad). Na een lunch en wat souveniertjes liepen wij terug naar het appartement. Na het eten zijn wij in bed gedoken en hebben wij beide een beetje vreemd geslapen.

Dinsdag 22 jullie ging om half 7 de wekker. Vandaag was het tijd voor de duiktrip, jippie! Na het inchecken en het verkrijgen van onze boardingpassen, konden wij om half 9 vertrekken naar Flynn Reef. Wij zouden daar drie verschillende duiken maken, na wat standaard duik dingen, was het tijd om ons klaar te maken voor onze eerste duik. Na 1,5 uur varen konden wij het water in. Het water was mooi blauw en helder dat ik wel 20 meter voor mij kon kijken. Na mooie gekleurde visjes, kwamen wij eindelijk nemo tegen :-). Na 40 minuten het water uit, 5 minuten varen en snel het water weer in, want het was koud. De tweede duik was niet bijzonder, veel mooi koraal dat wel. Hierna was het tijd voor een lunch. Na ongeveer 2 uur was het tijd voor de laatste duik. Dit was de mooiste duik, na een tijdje zwemmen kwamen wij dan eindelijk de reefhaai tegen, joehoe. Ik als ik haai hoor, ga ik meteen uit van een drie meter shark, deze was ongeveer een meter en ongevaarlijk. Helaas hadden wij nog steeds geen schildpadden gezien maar daar vlak voordat wij naar boven wilde, verstopt tussen het koraal, lag hij dan.... Geweldig en wij konden hem voeren, aaien, mee zwemmen. Dat was de meeste geweldige duikervaring voor mij, voor Tijmen was het de haai. Om half 5 kwamen wij aan bij de haven, na een wandeling over de night markets, beetje saai hebben wij de bus naar huis gepakt. Als avondeten hebben wij taart gegeten, ik heb daarna nog een uur in bad gezeten met keihard P!NK op, mijn avond was geslaagd haha.. Zijn wij uitgeteld in bed gaan liggen...

Woensdag 23 jullie werden wij rond 8 uur wakker, ik kan niet meer uitslapen, verschrikkelijk! Wij hadden besloten om vandaag helemaal niks te doen, na de boodschappen ben ik bij het zwembad gaan liggen. Ik snap de Aussies niet, het is 27 graden, bloedheet en zij noemen het winter... Na twee uurtjes was het echt te warm en zijn Tijmen en ik beide gaan slapen. Om 5 uur werden wij wakker, wij zullen nog wel duik moe zijn haha... Nu lekker eten en luieren...

Nu op het nieuws hoe de lichamen van de MH17 eindelijk vertrekken naar Nederland. Ondanks dat het onze laatste dagen zijn van een geweldige reis en wij zondag lachend en vol herinneringen aankomen op Schiphol, zullen wij ook hier meeleven met de Nationale Rouwdag.....