Floridaroadtrip - Key West

28 juli 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Na twee avontuurlijke en natuurrijke dagen was het tijd om onze te gedragen als rijke lui, we rijden natuurlijk niet voor niks in een mustang hahaha...

Het was ongeveer drie uur rijden naar Key West, vroeg ontbijten zodat wij op tijd de auto in konden. Zo geschieden en om acht uur zaten wij in de auto richting Key West. Onze eerste stop werd gemaakt bij John Pennen state park, een prachtig gebied om te zwemmen, snorkelen en te genieten van de natuur. Zwem kleren aan en gaan, aangezien ons kano avontuur mislukte hebben wij dat uur gedaan. Wij hebben twee uur door de mangrove gevaren, best pittig. Super leuk rondje maar Ananda ook een beetje angstig. Aangezien er overal borden stonden dat je moest oppassen voor krokodillen. En eerlijk het water was troebel en smerig, daar verbaasde wij ons echt over. Jim heeft zich daarin tegen prima vermaakt, na 2 uur zijn wij weer in de auto gestapt en gaan rijden.

Ondertussen was het lunch tijd en volgens de lonley planet moest er geluncht worden bij Harriettes. De lonley planet had gelijk, wat een heerlijk Amerikaans truckers tentje met overheerlijke broodjes. Wij hebben er nog de hele dag van genoten en over gesproken. Genoeg voer naar binnen om door te rijden naar Key West. Na ongeveer 2,5 uur kwamen wij aan bij onze bed and breakfast. Een onwijs schattige en romantisch huis met een kleine maar onwijs schattige kamer. Spullen uit laden, zwem kleren aan en na het strand. Wij kunnen zeggen dat het strand best tegen viel, geen azur blauwe zee maar een stinkende smerige bende. Spijtig, uit eindelijk toch nog een mooi plekje gevonden en even gezwommen. Nawat duikjes terug naar de B&B en nog even heerlijk ontspannen bij het zwembad.

Daarna via de welbekende Duval street naar de zonsondergang. Wij liepen langs, kroegjes, winkels en prachtige art gallerys. Aangekomen op Mallory Square, werd er een verse coconut genuttigd en een prachtige zonsondergang bewonderd. Hierna was het toch echt tijd om te eten, via een local zijn wij aan de marine gaan eten. Ananda fish and chips en Jim had een conch salade. De delicatesse van the keys. Het viel een klein beetje tegen. Op naar huis en slapen want morgen was het stranddag.

De volgende dag stond er een overheerlijk ontbijt klaar. Beter was het niet, midden in Key West, een ontbijt op een prachtige plek. Voor dat er echt ontbeten kon worden moest er even een foto gemaakt worden op het meest zuidelijke punt van de USA. Ontbijten en de auto in op naar Higgs Beach. Ananda was niet helemaal gelukkig op het strand, Jim daarin tegen heeft de hele dag in de zee gelegen. Lunchen op het strand, nog een uurtje zwemmen en terug. Ananda heeft even een uurtje geslapen en Jim heeft zoals altijd een uur in het zwembad gedobberd.

Douchen, aankleden en op naar de Duval loop. Dit is een gratig busrit die je door Key West heen rijd, mooi rondje om alle oogverblindende huizen te zien. Uitgestapt bij de haven en via de haven terug naar Mallory Square. Zonsondergang bekeken en daarna heerlijk gegeten bij een Cubaan. Wij waande ons even in Cuba. Ananda mocht van Jim één keer naar een draq cabaret show. Ja iedereen, Ananda is een groot van Draq shows. Key West was hier de plek voor. Na het eten naar Aqua, wat dollar bills en genieten maar. Er werd aardig met geld gestrooid, biertje gedronken, dat was een heerlijke avond in Key West.

De volgende morgen was het tijd om de B&B te verlaten. Voordat wij richting Key Largo stond er nog een excursie op het programma. Het huis van schrijver Ernest Hemmingway. Er wonen op dit moment 47 katten, Talitah het was een waar kattenparadijs! Een interessante tourleider vertelde het verhaal en zo leerde wij weer meer over Hemmingway. Hierna was het tijd om de auto ik te gaan en richting ons volgende paradijs te rijden. Op weg hierna naar toe zijn wij gestopt bij het turtle hospital. Dit was een zeer indrukwekkende excursie. Niet hebben wij onwijs veel geleerd over schildpadden en hoe bedreigd ze zijn maar ook over hoe ziek ze kunnen worden of wat er veel vaak met schildpadden gebeurd. Na een presentatie hebben wij de schildpadden bezocht. Sommige al bijna beter en konden binnenkort weer terug naar zee maar sommige ook nooit meer. Ook zagen wij hoe een net binnen gebrachte schildpad werd geholpen. Het is onwijs zielig om te zien hoe sommige schildpadden eruit zien omdat ze zijn aangevaren door een boot. Het mooie van dit ziekenhuis was dat zij draaide op giften dus ook het entree geld ging rechtstreeks naar het ziekenhuis. Het was een mooi en indrukwekkende trip, nog even doorrijden en toen kwamen wij aan op een paradijs.

Een prachtig palmbomen paradijs, zonsondergang, marshmallows en romantiek....