Kronborgslot en het einde van de vakantie

12 augustus 2019 - Landsmeer, Nederland

Na een dag vol regen, zelfs mensen met een hond zouden liever binnen blijven vandaag. Na de nodige spelletjes, Ananda die twee boeken uitgelezen had, Jim zijn voetbal international en drie afwassen heeft gedaan. En ja, dat zegt genoeg. Was het tijd voor de laatste dag, we gingen naar Helsingør. Naar het kasteel van Hamlet. Een Unesco werelderfgoed plek, dus dat zou wel bijzonder zijn. En dat was het ook. Dat bleek wel uit de nodige bussen met groepen parapluutjes. Een mooi kasteel, waar als je geluk had je de hele verhaallijn van Hamlet kon zien. Gespeeld door acteurs en actrices. Ananda haar hart ging iets sneller kloppen van enthousiasme. Er was een bepaalde tijdlijn, en daarmee liepen we door het kasteel. Met als afsluiter, to be or not to be monoloog. Hoogstaand toneel en vermakelijk en ondertussen de schoonheid van het kasteel. We werden professioneel door het toeristen koopgootje geleid en daarna was het pauze voor een drankje. Jim, met Kiki op zijn buik, was niet angstig voor de 145 trappen en wilde van het uitzicht genieten, Ananda bleef uitrusten van al het spektakel.

Na deze mooie excursie gingen we eten bij de streetfoodhallen, dat was ons immers goed bevallen in Kobenhavn, en liepen we een rondje door het centrum van Helsingør. Een prachtige havenstad met veel geschiedenis. We hadden nog wat tijd over en besloten naar Hillerød te rijden. Daar was nog een mooi kasteel en die hebben we alleen van de buitenkant gezien. Met uitzicht daarop hebben we de vakantie afgesloten met een heerlijke hamburger. Die kon aan de Amerikaanse maatstaven voldoen. Moe, maar voldaan, keerden wij terug bij ons nederig stulpje. En werd de auto ingepakt, terwijl de ander Kiki naar bed bracht. Een goede samenwerking tussen deze twee beginnende ouders. De vakantie werd afgesloten met een prachtig kampvuur en een klein biertje. Ook werd er al een kleine evaluatie van de vakantie gedaan.

Hier een korte samenvatting:

Woord van de vakantie is knuffeldoek, daar werd Kiki echt rustiger van en kon zij heerlijk van doorslapen.

Je kan heel goed met een pasgeboren baby op reis. Van de voren waren wij daar best huiverig voor, vandaar hadden we twee vaste plekken geboekt en werd er minder rondgereisd. Toch hebben we iets om geboekt, omdat we zagen dat het super goed ging en we eigenlijk wel meer wilden zien en iedereen dat ook toeliet. Een vos verliest zijn wilde haren niet!

Wel moet je meer geduld hebben, je bouwt iets meer rust in de vakantie. Het gaat allemaal drie versnellingen minder hard. Je bent de hele dag bezig met drinken, melk, hoeveelheden en de tijd, wanneer en hoe lang ze drinkt en slaapt. Wie haar verschoond en waar maar dat is op een hele natuurlijke wijze gegaan. Ook al maakte we ons best zorgen of ze wel genoeg dronk en of we niet te lang in de auto zaten. Kiki vond alles (bijna alles) prima en genoot ook zichtbaar, waarvan de ouders dan ook weer genieten. Het cliché als je kind gelukkig is zijn de ouders dat ook klopt helemaal!

We genoten met zijn tweeën op vakantie altijd extra, maar we genieten met zijn drieën nog ietsje meer. We hebben de roze wolk waarop we leefden meegenomen naar deze heerlijk twee weken en zijn ready voor meer mooie tripjes waar wij vast weer live verslag van gaan doen. We kijken er naar uit, onze volgende reis staat al gepland! De generale was een prima voorstelling, om weer even terug te komen bij de Hamlet voorstelling. Aju, tot volgend jaar!

1. Monique:
    13 augustus 2019
    Leuk verslag en fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad met zijn drietjes.
  2. Carla:
    13 augustus 2019
    Geweldig leuk om jullie verslag te lezen. We zijn daardoor stiekem meegereisd. Op naar de volgende vakantie....
  3. Jetty:
    13 augustus 2019
    Fijn dat jullie zo genoten hebben Het geluk van het gezinnetje spatte ervanaf.op naar de volgende reis
    Lfs Ron en jetty