Sätila & Gotenburg

1 augustus 2019 - Gotenburg, Zweden

Na de lange auto reis zijn wij allemaal een beetje moe. Wij hebben goed geslapen maar blijven nog heerlijk lang in bed liggen. Ananda en Kiki slapen samen heerlijk lang en worden ergens begin van de middag wakker. Dan is wel tijd om uit bed te gaan en van de omgeving te genieten. Als wij de deur uit lopen zien wij in de achtertuin een hert staan. Welkom in Zweden!! Wij maken samen een heerlijke wandeling langs het meer en door het bos en verder doen wij deze dag helemaal niks. Om 21:00 liggen wij allemaal te slapen, op naar de volgende dag. Wij gaan naar Gotenburg.

De volgende morgen worden wij ‘laat’ wakker. Kiki besloot om lekker tussen papa en mama uit te slapen. Heerlijk! Ontbijten, douchen en vertrekken. Althans dat dacht wij maar de thermoskan was zoek dus dat was nog een leuke zoektocht. 30 minuten later kwamen wij aan in Gotenburg en zoals elke stad waren er overal weg werkzaamheden. Bloedirritant! Na wat frustratie, vonden wij een parkeerplek en konden wij eindelijk aan de wandel. Het weer was wat minder, miezerig regentje maar wij zijn niet van suiker dus op naar Slottskogen.

Tijdens het wandelen word er eerst nog een tussen stop gemaakt bij Egg&Milk voor een portie Amerikaanse pannenkoeken. YummieYum. Met een volle buik voor beide partijen lopen wij verder richting het park. Het begint iets harder te regenen dus soms word er geschuild onder de bomen. Midden in het park is een soort open dierentuin. Er zijn zeeleeuwen, elanden, herten maar het is vooral een hele leuk wandeling midden in het bos. Kiki geniet ook onwijs want zodra wij haar weer in de kinderwagen leggen is ze het hier niet mee eens en dus op de arm van papa en mama.

Via het park lopen wij weer richting het centrum. Wij maken een fíka stop in de buurt Haga en wandelen heerlijk rustig door de straatjes van Gotenburg. Langzaam komen wij weer midden in het centrum terecht en bekijken nog wat winkels. Tegenwoordig alleen nog maar kinderwinkels. De Mini Rodini (ons favoriete kledingmerk voor Kiki) valt een beetje tegen. We bekijken nog wat andere winkels en dan ineens de Sephora, Ananda kan haar geluk niet op. Even heerlijk neuzen tussen alle beauty spulletjes en even wanen in Amerika. De buit blijft klein maar er gaat wel iets mee naar huis. Op naar de auto, de voetjes zijn op. Er word terug gewandeld via een rozenparkje, nog wat boodschapjes en de auto in. Kiki laat duidelijk merken dat ze er klaar mee is vandaag maar wat doet ze het onwijs goed. Wij maken nog een stop bij een restaurant. Jim geniet van een heerlijk verse zalm, Ananda van een salade en Kiki slaapt heerlijk in de draagdoek.

Aangekomen in de Airbnb word er gedoucht en moet Kiki even alle indrukken van de dag verwerken oftewel wij zijn allemaal moe. De aankomende twee dagen gaan wij weer even helemaal niks doen. Genieten van de omgeving en elkaar!!

1. Hans Postma:
    4 augustus 2019
    Leuk weer om te lezen en ben blij dat Kiki het zo goed doet